mandag den 2. august 2010

Skytsenglen og filosoffen


Skytsenglen og filosoffen, hedder de, disse to herligheder. Jeg købte dem, da jeg var i Norge. En af dagene besøgte Eirin og jeg et galleri på Senja. Et flot galleri, som lå på en nedlagt skole og et sted, man nok aldrig var faldet over, hvis da ikke lige Eirin vidste, at her lå et hus med gemte skatte.
Alle kunstnere, som udstiller på galleriet, skal have tilhørsforhold til øen Senja. Helst skal de komme derfra, men det er også fint, hvis man har været fastboende et godt stykke tid. Selv hvis man er udlænding! Men man kan altså ikke bare komme "ind fra højre" og udstille sine kunstværker. Næh, de var skam nøje udvalgt.
Der var utroligt mange fine ting. Fuld af fristelser og frydefulde farver. Jeg faldt pladask for Liv N Bies figurer. Og endte med at købe den fine skytsengel og den kloge filosof. De har allerede stor affektionsværdi for mig. Elsker dem! ;-)
På skytsenglen står der: Din skyttsengel ser deg alltid!
På filosoffen står der: Vennskab er en sjel i to legemer.
Er det ikke bare smukt? Nu står de to norske kunstværker på mit skab og bringer mig glæde. Bringer måske endda held? Hvem ved.

Besøg galleriet Art Senja her

5 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå at du er glad ved skytsenglen og filosoffen Lene, og teksten på figurende er også meget sigende.
    God aften.

    SvarSlet
  2. Hvor er de smukke og sikken skøn tekst!

    SvarSlet
  3. De var flotte:) Å finne slikt av lokale kunstnere er alltid gøy. Disse vil du ha mye glede av:) De bringer helt sikkert hell og lykke:))
    Ha en flott kveld i DK, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Hei!

    Så flotte figurer da! Skjønner det slik at du hadde det flott her i Nord-Norge! Du får ta turen tilbake å prøve fjellheisen, hadde med Cirka og det var en kjempeflott tur. Været har dessverre ikke vært helt på topp her, men regner med du kommer tilbake fordet.. ;)

    Jeg har nå lagt til dine blogg over de jeg følger nå :) Spennende å komme over nye blogger og inntrykk!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlet
  5. dessverre kjenner jeg ikke denne kunstneren.. men figurene var flott..

    takk for trøst Megan.. akkurat nå vakler han rundt der ute og vet ikke hvordan han skal late vannet så bare renner lige nedad..

    det hele ender nog godt men jeg er ikke tilfreds med behandlingen de har gitt ham.

    har du hørt fra Eirin? er de kommet frem?

    Ha' en hyggelig aften.. knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.