mandag den 30. august 2010

Sikken dejlig dag!

Mandag morgen igen. Sig mig engang, August, er der flere mandage end andre dage i ugen? Hvorfor synes jeg altid jeg ender her? Og i dag føler jeg mig endda ikke engang udhvilet! August ryster på hovedet. Det føles bare sådan, siger hun. Og tilføjer hun i samme åndedrag, jeg ved det godt. Regnen kom tilbage! Han har ikke opgivet mig. Høsten gik i stå og du og alle de andre blev godt våde på udstillingen i Hillerød i går!
Det startede ellers så godt. August gemte sig bag i bilen og solen skinnede. I de første timer var der skønt og varmt i stolen ved ringsiden. Vi mødtes med gode venner. Og min veninde, som også er en god amatørfotograf, var med for at tage billeder. Men så kom skyerne. Truende og mørke drev de ind over udstillingsområdet og pludselig væltede regnen ned. Ja, jeg mener væltede! Folk forsvandt ud i deres biler, stole blev klappet sammen og det hyggelige samvær omkring ringen blev med ét afbrudt. Heldigvis havde både Aimees opdrætter og mine venner fra Jylland telt med, så vi kunne krybe sammen i læ og ly for den voldsomme regn. August prøvede at løbe sin vej, men så let slipper man ikke ud af sin måned. Man må pænt blive!
Bortset fra regnen, så blev det en strålende dag for Aimee og jeg! Vi stillede op i åben klasse, eftersom Aimee netop er blevet 2 år. Jeg havde ingen forventninger og der var i øvrigt pænt mange andre tæver, som stillede op i samme klasse. Aimee opførte sig eksemplarisk, løb og stod ganske pænt og jeg var fint tilfreds. Jeg kunne høre dommeren gav hende en pæn kritik, mens ringsekretæren klaprede på sin skrivemaskine. Den gode gamle skrivemaskinelyd! Så fik vi det lilla bånd - excellent - og et fint krus med en brun labrador. Vi havde fået den bedste første præmie og skulle i ringen igen! Så smiler man lidt og tænker: Fint nok!
Men det var slet ikke fint nok endnu. Vi kom så i ringen igen og pludselig  var vi en blandt de fire, som skulle præmieres. Så får man altså sommerfugle i maven. Det forekom også lidt uvirkeligt. Jeg regnede jo ikke med noget. Men pludselig hørte jeg dommeren sige: Katalog nr. 39. I bliver nummer 1! Hun stod lige foran mig og rakte mig den flotte røde roset. Nummer 1! Så skal jeg da lige love for, at man kan gå på vandet. Aimee fik excellent og blev 1. vinder i åben klasse. Jamen jamen. Så er man en stolt hundemor! Vi vandt både foder og en lille dummy med hendes titel på. Ja, og så var der jo kruset og den fine roset. Men bedst af alt var den gode vinderfornemmelse. Min brune bamse Aimee blev nummer 1. Det har jeg aldrig prøvet før og jeg skal hilse og sige, at det var en super dejlig følelse.
Vi fik knus og kram af både opdrætter og venner. Og til allersidst tog min veninde billeder af os. Disse billeder venter vi stadig på. Hun tog nemlig mange i løbet af dagen og skal lige redigere og gøre ved. Jeg håber at kunne vise lidt billeder fra dagen i et  senere... i aften måske?
Aimee og jeg var godt trætte i går aftes. Sov lidt på sofaen. Altså jeg gjorde. Aimee lå dybt begravet i sin sækkeseng og snorkede højlydt. Fuldstændig upåvirket af alt postyret. Men hun ved godt, at hun er excellent, den dejlige Aimee ;-)

Og til jer, som har spurgt. Ja, Aimee er en brun labrador! :-)

11 kommentarer:

  1. Godmorgen,
    Har været spændt på at læse om din søndag og konkurrencen. Hvor var I bare gode begge to. Tillykke.
    Mon du har fået blod på tanden til at stille op noget mere?
    Ærgerligt at regnen kom igen, hvor langt mon din kæreste har igen mht. høsten? Håber snart han er færdig.
    JAHH der er for mange mandage og for få fredage i dette liv.
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen, Megan, og tillykke - hvor er det dog flot!
    Ha' en rigtig god mandag. Her skinner solen, og det håber jeg også den gør sydpå hos dig.
    Varme klem!

    SvarSlet
  3. Godmorgen - og et kæmpe tillykke med 1. pladsen. Hvor er det flot!! Det er blevet koldt - der var under 20 gr. i stuen her til morgen. Men det er da ALT for tidligt at tænde for varmen. Håber du får en skøn mandag ;) Knus

    SvarSlet
  4. Stort og hjerteligt til lykke til jer begge med de flotte placeringer.
    Ih, hvor jeg forstår følelsen af stolthed og glæde - og den efterfølgende træthed.
    Hav en skøn mandag.
    Varme klem

    SvarSlet
  5. Å, så herleg og gratulera så masse.
    Ja den stoltheten kan eg godt forstå, dette var kjekt Megan og klem til Aimee som var så flink.

    SvarSlet
  6. WOW....masse gratulasjoner herfra til den stolte hundemor:)) Du har jo all grunn til å være stolt. Jeg fikk jo hjerteklapp bare av og lese:) Så utrolig gøy dette må ha vært:)
    Gi Aimee en knus fra Major og meg:))
    Nyt mandagen:)

    SvarSlet
  7. Mange gange tillykke til Aimeeeeee... Eller AIJ....mmeeee, som Peter jo siger.. dejligt for dig endelig...efter de forrige skuffelser, Molly husker jeg.. Du var sku ærgerlig over at hun ikke fik nogen præmie..

    SvarSlet
  8. Å, gratulerer så mye!
    Skjønner godt du ble glad og stolt! Kjempefin og søt hund!

    SvarSlet
  9. Gratulerer!! Så flott!Har selv vært med på dette med min Golden, så jeg kjenner følelsen du sitter med:)
    Jeg lurer virkelig på Septembers kjønn, er det også en kvinne?...hun er vel det:D
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  10. GRATULERER så mye med fantastisk resultat!!
    Det må være utrolig moro, og du har all grunn til å være super stolt!
    Jeg visste ikke at du drev med sånt :).

    Flott bilde av Aimee :) Gleder meg til å se flere!
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.