søndag den 8. august 2010

Sensommer


Søndag eftermiddag. Regnen siler ned. Jeg er tilbage fra en hyggelig weekend i sommerhuset. Lørdag spiste vi frokost i Frederikssund. Sad på en café helt nede ved havnen. Gik tur og shoppede lidt. Eftermiddag i haven og tur på stranden med hundene. B-menneske light og stadig i feriehumør. Slet ingen lyst til at vende snuden hjemad, men den regnvåde søndag sendte os alligevel i den retning. Nu sidder jeg her med en kop kaffe og kigger ud i alt det grå. Rastløs i regnvejr. Tunge skyer. Sensommer.
August vil ikke have noget med vejret at gøre. Hun ryster blot på hovedet. Alt kan ske i min måned, siger hun. Sensommer med plads til lidt af hvert. Vær åben. Nysgerrig. Nyd det, selvom regnen trommer på taget. Tænd et stearinlys. Løb en tur!
Ja, senere skal jeg løbe en tur. Gå med hunde iført regntøj, løbe tur og så tænde stearinlys. Drømme lidt videre om alt det, jeg gerne vil invitere ind i mit liv. Jeg har aldrig været mere klar!


8 kommentarer:

  1. Her er vi ennå på hytta, men turen går hjem idag. Vi har derimot flott vær, så jeg går ut og inn,rydder litt inne og tar en kopp kaffe ute:)
    Vi får nyte August med det hun gir oss av gode stunder;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Smukke billeder, Lene.
    Her er det også mørkt og oplagt indehygge med stearinlys. Det er godt med et lille lys
    i mørket:-)

    SvarSlet
  3. For en strand...skjønner du har kosa deg der ja...
    August kan by på litt og vært ja, det er sikkert:) Hos meg er hun i skiftende humør, veksler fra sol til grått...
    Nyt søndagen din Lene:)
    Klem:)

    SvarSlet
  4. Det var lidt synd, at du fik afkortet din weekend i sommerhuset - men egentlig er regnvejr også lidt hyggeligt. Jeg har brugt en del af dagen på at skrive mails. Nu er min samvittig næsten god - bare jeg lige får gået en lang tur i raskt tempo :-) Dejlige billeder du har taget!
    Klem!

    SvarSlet
  5. Kære Lene

    Håber du har haft en forrygende løbetur i blid sommerregn!?
    Her er mørkt i vejret men det drypper bare lidt.

    Mon vi lider af lidt sensommer-søndags-blues?

    Tror i hvert fald jeg skal have et glas rødvin og som du tænde nogle stearinlys.

    knus til dig
    Karina

    SvarSlet
  6. God ide Karina. Et godt glas rødvin til maden og masser af stearinlys. Jeg føler mig også sådan lidt blues-agtig, men løbeturen gjorde faktisk godt! ;-)

    SvarSlet
  7. Det er en dejlig livsindstilling Lene, jeg bliver altså i godt humør af at læse sådan et indlæg, jeg har også læst dit næste indlæg om løb, ja kvinder ser altså også dejlige ud med den røde kulør efter et løb, skidt med at man lugter at sved, det klarer bruseren.
    God restweekend Lene.

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder fra din søndag :) Ja august er lidt blandet vejrmæssigt. Jeg håber nu vi stadig har lidt godt sommer (ferie!!) vejr til gode :P God aften til dig og hundepigerne :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.