fredag den 20. august 2010

Salighed

Solen er ved at stå op. På billedet går den ned over en lille sø, som vi passerede på vores aftentur i går. Et smukt og fredfyldt syn. I går udeblev regnen, svigtede August og glædede os andre med sit fravær. Vinden blæste som en trofast føntørrer og hjalp til med at gøre markerne lidt mere høstklare. Hvis alt går vel, går kæresten og co. i gang med at høste her til formiddag. Vi krydser fingre!
Vi tog på aftentur i går. En af de hverdagsture, som dulmer den eventyrlyst, jeg altid har i blodet. Jeg har brug for oplevelser og elsker at komme ud i det blå. Også selvom det blot drejer sig om en aftentur i bilen med hundene bagi. En tur ud i landskabet og se. Vi spiste lidt på vejen. Ikke det sundeste måltid, men vi var enige om, at siden vi gør den slags yderst sjældent, så var det absolut i orden at synde! Jeg nævner ikke navnet på burgerkæden her! ;-) Men det smagte faktisk helt godt for engangs skyld.
Vores køretur gik over land mod Dyndet ved Borup og det fantastiske sted, som vi kalder Malerklemmen. Malerklemmen er jo egentlig det bondehus, som i årtier har fungeret som traktørsted og er kendt for deres mange slags te og gode æbleskiver. Uhm, hvor har jeg hygget mig med fætrene, te og hjemmebag mange gange i Malerklemmens hyggelige stuer. I går var stedet dog lukket, men vi kiggede lige forbi. Så gik vi tur med hundene ved søen. En saglig aftenstund med lystfiskere, som nærmest mediterende stod ved søbredden med deres fiskestænger og håbede på bid. Vi gik så langt vi kunne komme rundt om søen, men måtte vende op, da vi pludselig skulle gennem mudder og vand og slet ikke havde sko (læs gummistøvler) på til det. Men det var nu en dejlig tur.
August var med. Slukøret over at være blevet svigtet af sin elskede regn. Jeg prøvede at trøste hende, så godt jeg kunne. Måske, søde du, sagde jeg og lagde forsigtigt armen om hende, er regnen slet ikke den kæreste, du har brug for. Måske har du brug for solen, som nulrer din næse og kysser dine ører. Varmer dig med sine godtgørende stråler og giver dig lidt sensommer glæde. Guderne skal vide, at det er det, jeg har brug for! August var dog ikke sådan at overbevise. Men hun gik pænt med og jeg tror faktisk også, at hun nød turen, det smukke sensommerlandskab og saligheden, så langt øjet rakte. Mit rakte langt. Resten sørgede kameraet for. Ha' nu en fin fredag allesammen. Det har jeg tænkt mig!


11 kommentarer:

  1. Rigtigt gode billeder Lene, og engang i mellem skal man have lov til at trøstespise, på nær i går har vejret ikke været til andet end trøstespise, håber på det vender nu.
    God weekend, håber i får den sidste høst i hus i tørvejr.

    SvarSlet
  2. Dejlig aften på nærmiljøseventyr. Godt for jer. Ville ønske jeg kunne komme af sted på samme måde nogen gange. :-) Det lyder som om det giver energi og de små og givende oplevelser.
    God dag til dig.
    Knus
    Katrine

    SvarSlet
  3. Smukke billeder, Lene.
    Ture ud i det blå smager også lidt af fugl - det giver næring til eventyr.
    Rigtig god fredag til dig og håber, at kæresten får godt vejr til høsten.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle dejlige billeder og fortælling! Jeg krydser alle fingrene for høstvejr i dag til din kæreste. Ja, det med udflugter kender jeg også. Om det så bare er en aftentur, er det dejligt at få brudt hverdagen. Vi cyklede til Liseleje i går aftes, en skøn lille udflugt :-)
    Ha' en dejlig dag, Lene, klem!

    SvarSlet
  5. Flotte bilder, Lene :-) Ha en fin fredag du også, og klem fra Siv

    SvarSlet
  6. For noen herlige bilder Lene. Det høres ut som en deilig tur. Usunn mat kan man ta en sjelden gang:))
    Ha en delig fredag du også, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Hvor er du altså bare god til at tage smukke billeder.
    Håber kæresten er i fuld gang med at høste i dag. Og flot som du får løbet.
    Du og keeva I ender som long-distance-runners :)
    God fredag og weekend
    knus Karina (stadig på job :( )

    SvarSlet
  8. For en god beskrivelse av en vellykket aftentur, I like it:-)
    Ønsker tvi tvi med markene og innhøstingen.

    Måtte fredagen bli deilig.
    Klem fra meg som er på jobb...

    SvarSlet
  9. Det ser vel nok smukt og fredfyldt ud! Malerklemmen er et af mine yndlingssteder; jeg har spist mangen en æbleskive dér (dog ikke tilnærmelsesvis i størrelse af rekorden, som står nævnt et sted i den ene stue... ) ;-)

    SvarSlet
  10. Vakkert i både ord og bilder.

    Vi skal til Tromsø i morgen, og jeg tenker: Hvor er det blitt sv Eirin? Har ikke hørt fra henne på kjempelenge; har hun sluttet å blogge, eller?

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  11. Nydelige bilder!!
    Det er moro med sånne opplevelsesturer :)

    Ha en riktig god helg!
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.