søndag den 22. august 2010

Rejsejournal

Når du står på vandkanten og kigger ned i søen, kan du se en genspejling af dig selv. Et nøjagtigt billede af den, du er, som du forsigtigt står dér og betragter dig selv. Alt, hvad du gør genspejles. Men det er ikke kun, når du kigger ned i vandet, at dine handlinger genspejles. Det gælder alt, hvad du gør, hver eneste dag. Det ses, det høres og det mærkes. Du skubber til noget både i dig selv og i andre. Det, du tænker, gør en forskel. Det påvirker dine følelser og dermed dit humør. Tænker du positivt, bliver du straks i bedre humør. Det smitter så positivt af på andre. Men tanker er selvfølgelig ikke nok. På et tidspunkt skal der handling på. Der skal gøres noget. Men det starter med en tanke!
Nogle gange kan det lade sig gøre at forfølge sin drøm med det samme. Bare gøre det! Andre gange kræver det planlægning. Forberedelse. Det er ikke alle rejser, som man bare kan kaste sig ud i, men man kan gøre sig klar. Og faktisk rejser vi jo hver eneste dag. Her på bloggen rejser jeg i ord og stemninger. Og jeg er så småt ved at begive mig ud på en anden rejse, som også handler om ord.
Jeg har lavet en rejsejournal. Hver eneste dag rejser jeg og noterer, hvad jeg oplever. Jeg skriver, hvad jeg tænker og om, hvordan jeg kommer videre. Jeg gør mig helt klart, hvad min drøm handler om. Og så tager jeg et skridt ad gangen. Ord for ord.
Livet er en rejse! Og eftersom jeg lever, rejser jeg. Der kommer mere om min rejse og min drøm i løbet af efteråret, når der bliver sat handling på nogle af de tanker, jeg har haft. Når jeg for alvor begynder at træne. Imens skriver jeg i min rejsejournal og husker mig selv på drømmen - hver eneste dag!

Tag et kig i vandet, se på dig selv! Lige dér er din drøm. Den venter bare på dig! Lev den!

13 kommentarer:

  1. Det var spændende at læse - en rejsejournal lyder som en dagbog. Jeg er spændt på læse mere om din rejse og din drøm.
    Klem og rigtig god søndag, Lene!

    SvarSlet
  2. Kloke ord og tanker - igjen! Nydelig skrevet, og godt å lese en stille søndagsmorgen; her jeg sitter og venter på at brøddeigen skal heve, slik at vi kan få fersk bakst til søndagslunsjen.

    En reisejournal må jo være noe for deg å skrive om; du med ditt talent for å uttrykke deg i ord, med dine presise beskrivelser av stemninger, lukter, lyder og inntrykk! Gleder meg også VELDIG til å lese dette...!!:-)

    Takk for opplysningene om Eirin; hils henne så mye, og si at jeg gleder meg til at hun kommer tilbake til blogglandia igjen:-)

    Ha en strålende søndag.

    Klem
    Janna

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er det godt skrevet (og tænkt). Helt enig, alt starter med en tanke.
    Hav en herlig søndag.
    Black skal ikke med til blogtræf, han må nok ikke komme ind på museet.
    Klem

    SvarSlet
  4. Du har lagt ut på en spennende reise, vi gleder oss til postkort fra den reisende. ;-)
    God klem

    SvarSlet
  5. Du er full av kloke ord og tanker!
    Så spennende med en rreisejournal. Er det som en dagbok, eller?

    Ha en riktig god søndag!
    Klem

    SvarSlet
  6. Sier som de andre, du har kloke tanker og er utrolig god på å få det skrevet ned. En reisejournal høres utrolig fornuftig ut...jeg startet på en for et år siden men...jeg sluttet og skrive. Kanskje på tide og finne fram boken igjen.
    Så herlig at Eirin fulgte drømmen og flyttet til Spania, herlig:))
    Nyt søndagen Lene, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Hej Megan,

    Jeg tror man bliver lykkeligere af at forfølge sine drømme. Mange mennesker har slet ikke defineret deres drømme og lader tiden passerer. Jeg har selv perioder i livet, hvor dagene kører på rutinen. Men jeg synes, jeg ændre mig en smule, måske fordi jeg er ved at være midtvejs i livet? Jeg tænker i hvert fald tit på, at livet kan slutte, og det er med at gøre de ting jeg har lyst til mens jeg kan. For eksempel at bade så ofte i Blidsø som muligt, at deltage i de ting jeg brænder for osv.
    Jeg tror på at hvis jeg virkelig har en drøm/ønske om det ene eller det andet, så skal drømmen nok gå i opfyldelse - før eller senere. Jeg kan ikke selv bestemme hvornår, men hvis det virkelig er et stærkt ønske, så sker det. Jeg tror også det sker for dig. God rejse
    Knus Karina

    SvarSlet
  8. så vakkert du skriver Lene!

    jeg har reist mange ganger og mange steder.. ikke alle reiser var like vellykket.. noen glemmer man fort.. noen satt spor.. de jeg husker best er dessverre de som var negativ.. de som såret, kostet meg vennskap og krefter..

    jeg glæder mig til at læse dine rejsebreve :))

    stort knus fra mig

    SvarSlet
  9. Et rigtigt godt indlæg Lene, vi har alle sammen muligheden for at skabe vores egne oplevelser, man skal bare tænke de rigtige tanker, og så afvendt de store oplevelser der bare kommer i en lind strøm og bare opfylder vores inderste ønsker.
    Jeg glæder mig til at følge med Lene, i dine oplevelser.
    God Søndag.

    SvarSlet
  10. Du skriver så vakkert, og slik er det: ikke bare vannet gjenspeiler oss.
    Gleder meg til å følge deg på reisen;)
    klem fra meg;)

    SvarSlet
  11. Dein Blog ist soo toll:-))
    Ich wünsche dir noch einen schönen Sonntag Abend:-)
    Ich liebe Dänemark und wohne nur 20 Minuten weg davon:-))Zur Fähre nach Rödby:-))
    ganz ganz lieben Gruß Kiki:-))

    SvarSlet
  12. tak for de kloge ord, siger jeg til en vis kvinde med ordet i sin magt.
    Knus fra ønskeøen.

    SvarSlet
  13. Så sant så sant! :D Veldig bra skrevet!

    Flere bør kanskje kikke i vannet og se på speilbildet sitt og huske sine drømmer litt oftere.. ;)

    Ha en flott uke!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.