onsdag den 4. august 2010

Peberfrugter ala Greece


Aftensmad! Det skal helst være nemt, sundt og lækkert. Og selvom solen ikke helt kan bestemme sig for, om den vil være nærværende i dag eller ej, så skal det også helst være noget, som kan grilles. For det er jo sommer! Jeg har lyst til at tænde op i grillen, når løbetur med hundene er overstået og jeg har fået mig et velfortjent bad. Jeg har lyst til udeliv i de lyse timer.

Kom til at tænke på Grækenland og de fyldte peberfrugter, som min ven Alexandros’ mor serverede for os i Athen engang for længe siden. Dengang jeg var ung interrailer. Nu er jeg bare ung! SMILER. Det er nok de bedste fyldte peberfrugter, jeg nogensinde har smagt og pludselig jeg fik lyst til lige netop den smag igen. Den bliver nok svær at genskabe, MEN jeg har fundet en opskrift på nettet. Fyldte peberfrugter på grill. De fyldes med fars, ris og grøntsager og sættes på grillen ved indirekte varme.

Jeg er på vej ud og købe ind! Det skal smage af Grækenland, sol og sommer!

Billedet er lånt på grillguru.dk

7 kommentarer:

  1. Her skinner sola!!!...så idag kan Grekenland være Grekenland, men imorgen skal du se jeg lengter dit:D
    Det så nydelig ut, så tenn opp grillen og kos deg;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. UHM, OM jeg lige kunne spise sådan nogle fyldte nogle... ;-) Med et glas Retsina til, måske...?

    SvarSlet
  3. Umh - vores aftensmad blegner lidt ved siden af din :-) Velbekomme.
    Vi har lige været ude at ride - nåede netop hjem og fik hesten på stald da det begyndte at tordne og regne så meget at strømmen ogå lige forsvandt i 5 min...! Håber din løbetur bød på lidt bedre vejr.
    God aften, Betina.

    SvarSlet
  4. Lyder rigtig lækkert. Jeg elsker græsk mad. Måske vil du dele opskriften? grillvejr er det ikke her for det er lige begyndt at regne og torden kan vi også høre indimellem ;) Knus

    SvarSlet
  5. Uhm, herlig inspiration til aftensmaden i morgen - tak for det Lene!
    Klem og ha' en god aften :-)

    SvarSlet
  6. Anette, typisk mig. Jeg læste bare opskriften og så gik jeg hjem og gjorde det "ud af hovedet". Til 6 peberfrugter brugte jeg hakket oksekød, løg, hvidløg, grøntsagsbouillon, ris og krydderier. Muskatnød er vigtig, det læste jeg mig til og det smagte godt :-)

    Du fjerner toppen af peberfrugten og indmaden. Så putter du fyldet (kød/ris etc. som er kogt sammen) ind i peberfrugterne og griller dem på indirekte varme i 20-25 minutter. Vi spiste brød og lidt salat til. Rigtig lækkert. Og der er også mad til i morgen, for vi kunne ikke spise det hele.

    SvarSlet
  7. Det kan godt være, at du nogen gange springer over, hvor gærdet er lavest, men SÅ tager du også revanche. :-D
    Lyder lækkert...
    Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.