lørdag den 21. august 2010

Oh what a beautiful morning

Der er fuld gang i morgenstunden på pensionatet. Alle er stået op på én gang. Jeg forsøger at få lidt skrivefred, men det holder hårdt. August er i bedre humør i dag og synger morgensang. Højlydt og energisk, mens hun anretter sin morgenmad og skænker kaffe. Oh what a beautiful morning!
Kæresten, som først kom ind kl. 02.30 i nat, er også stået op og klar til endnu en høstdag. En tør en, skynder jeg mig at sige til August. Hundene er som sædvanlig også i fint humør, glæder sig til deres morgenmad og til det, som dagen bringer. Jeg vil være ligesom dem! Hver dag er ny og fuld af oplevelser. Oplevelser, som beriger og som sliber kanter af. Gør en lidt klogere. Og så er der så meget at forundres over. Jo, hundene ved besked!
Vi får gæster på pensionatet i dag. Min fætter, hans kone og deres dejlige datter Asta kommer på besøg. Vi har planer om en let frokost, en god gåtur med hunde og barn og siden  masser af hygge i haven. Noget godt på grillen, god salat og et par glas vin. Så August, endnu en grund til at finde en ny elsker. Lade regnen hygge sig et helt andet sted.
August nikker. Hun ved det godt. Hendes kærlighedsaffære med regnen har taget overhånd. Marker, der som floder sejler i vand. Korn, der spirer, rådner eller i hvert fald er så vådt, at det er svært at høste. Men i dag vil jeg bare være mig selv, siger August. Hun smiler bredt. Kom, syng med og så skråler vi begge to:
Oh what a beautiful morning,
Oh what a beautiful day,
I've got a wonderful feeling,
Everything's going my way.
Tekst af Oscar Hammerstein II. De sidste fire linjer altså. De andre ord kom lige fra mit hjerte. Ha' en smuk dag!

10 kommentarer:

  1. Her er morgenen også utrolig smuk, sol og næsten helt blå himmel.
    Ha' en rigtig dejlig dag med jeres gæster, og så håber jeg, din kæreste får bjerget kornet og at vejret holder tørt til høst og til grillhygge i haven.
    Klem!

    SvarSlet
  2. En rigtig god - og forhåbentlig tør - lørdag til jer. Og tak for Hammerstein, der nu kører på repeat inde i mit hoved. Det er ikke så tosset :)

    SvarSlet
  3. Det var godt Peter endelig kom i gang med høsten. Har flere gang krydset meget for at vejret skulle arte sig for ham og de andre.

    Håber ikke denne kommentar bliver væk, har prøvet det et par gange i den sidste tid, (C:

    SvarSlet
  4. Sidse, din kommentar er vel modtaget! Vi kan da ikke have at ordene forsvinder! ;-)

    SvarSlet
  5. Tak for din søde besked:-)

    Jeg synger med - nu arter August sig endelig bare lidt :o)

    Håber i får en skøn dag med gæster, gåtur og hygge på terassen..!
    Kram Betina.

    SvarSlet
  6. Jeg tror Augusts navnesøster her i Trondheim har tatt over kjærlighetsforholdet til regnet - og det begynte i går :-( Tydeligvis et meget hett forhold. Jeg unner dere en fin innhøstning, men håper regnet forsvinner herifra også - jeg vil ha sommer enda litt lenger...

    Ha en flott dag med dine kjære og klem fra Siv

    SvarSlet
  7. Måtte dere hygge dere masse i dag. Ser ut som alt ligger til rette for det ja.

    Det er ikke mye søvn på din kjære no når innhøstingen står på, men det går vel bra. Godt å få det unna no når August flørter vildt med dere...
    Klem fra meg:-)

    SvarSlet
  8. Ja hundene ved besked - de forstår nok at nyde tilværelsen hver dag :P Rigtig god fornøjelse med besøget :) God lørdag.Knus

    SvarSlet
  9. Godt å høre at August er litt sliten av sitt stormfulle og våe forhold og ønsker en rolig stund alene..
    Kos dere masse idag, nyt helga og klem fra meg;)

    SvarSlet
  10. Her plasket det ned vann i bøtter og spann i går kveld/natt, men i dag var det strålende sol fra morgenen av, nå mer overskyet igjen.. En noe lunefull August.. Høres ut som dere kommer til å få en fin og koselig dag med hunder, besøk og alt! Kos dere!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.