torsdag den 5. august 2010

Nordlys og myggefest


Jeg hørte i går, at man her i nat muligvis kunne se nordlys over Danmark. Et sjældent syn! Jeg drømte straks om at opleve noget lignende billedet her. Forestillede mig, at jeg, inden jeg gik i seng, ville stå ved vinduet og kigge ud på det magisk grønne lys, som kaldes nordlys og som der er en god videnskabelig forklaring på. Men ak, da jeg gik til ro, så himlen ud som en ganske almindelig aftenhimmel. Og det regnede ovenikøbet. Jeg har oplevelsen til gode og noget siger mig, at det må blive endnu en tur til Nordnorge ;-)

Til gengæld fik jeg fint besøg i nat! Jeg har læst at myg foretrækker mennesker med blodtype 0 og det har jeg sørme! Nu har jeg en god forklaring på, hvorfor jeg altid er så populær hos de små blodsugere. Tak for den! Og i nat har der været myggeparty i vores soveværelse og jeg har ageret tag-selv-bord. En herlig myggebuffet med blod af bedste type - hvis du altså spørger myggene. Jeg spurgte ikke om noget. Jeg sov.
Men sporene efter festen ses tydeligt på mine ben og min ryg. Og mærkes!

Der er nu ikke noget som lune sommernætter med nordlys og myggefest! ;-)

Det smukke billeder er lånt på awe.no

7 kommentarer:

  1. Din stakkels ryg og dine stakkels ben :-) Ja, det kender vi også her, og vi er åbenbart stadig i myggesæsonen.
    Åh ja, tænk at opleve at se nordlys! Jeg vidste ikke, det er muligt i Danmark - men ellers lige løsningen lige for: en tur til Nordnorge ... ;-)
    Klem og en dejlig torsdag til dig, Lene!

    SvarSlet
  2. Jeg har så lige læst at det ikke har noget med blodtypen at gøre, men nogle personer er mere tiltrækkende end andre (det er jo altid rart at vide at der er nogen der kan li'en ;0)).
    Lige det der nordlys, havde jeg glemt. Var vist også for træt til at stå og spejde mod himlen i regnvejr...

    Rigtig god torsdag og håber du ikke er for kløeplaget.

    SvarSlet
  3. Din stakkels ryg. Jeg håber, du ikke bliver for plaget i dag...

    Klem og god torsdag til dig :)

    SvarSlet
  4. Usj....å være populær til myggen er ikke bra.
    Vi hadde nordlysvarsel her også men det skulle være på natten og da sov vi...men har opplevd slikt nordlys du viser på bildet, vakkert:)
    Ha en fin dag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Hei og takk for koselige kommentarer på bloggen min, er no tilbake hos Kaos og rosene.
    Koselig å lese bloggen din: Håper nordlyset uteblir ei stund til da ein gammel klok mann fortalde meg (eg var ganske liten) at det ville bli ein kald vinter om nordlyset viste seg på himmelen tidleg på høsten.
    Ha det godt du "norgesvenn".

    SvarSlet
  6. Mygg på soverommet er ikke morsomt!! Du var vel rene koldtbordet for dem:D

    Ha en god dag og husk: ikke klø på stikkene!!
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. Uffda, å være myggebuffet er ikke noe særlig! De pleier ikke like meg, men nå i sommer fikk jeg meg ca 6 stikk på føttene.Klødde noe helt forferdelig!

    Takk for koselig kommentar hos meg! Da fant jeg deg også!:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.