mandag den 16. august 2010

Karate Kid og lidt til

Mandag. En ny dag og nye muligheder. Jeg synes godt nok, at det virker noget efterårsagtigt derude! Det var nærmest mørkt, da jeg stod op. Jeg kunne høre regnen tromme mod ruden og det rusker i træerne. August har tilsyneladedende glemt, at hun egentlig er en sommermåned. Hun flirter med efteråret og regnen er hendes elsker. Skyerne hænger tungt over landskabet, men temperaturerne er forholdsvis høje. Det samme er luftfugtigheden. Noget, som giver kæresten grå hår i hovedet. Høsten. Høsten skal snart i hus!
Jeg har opgivet at tale August til fornuft. Nu prøver jeg meteorologerne. Eller hvad med mariehønen? Flyv op til Vor Herre og bed om godt vejr i morgen?
Vi havde nu en hyggelig søndag. Først skovturen, som jeg beskrev i det tidligere indlæg. Da vi kom hjem, sov hundene i timevis. De havde virkelig fået en på opleveren. Vi gik i bad, klædte os om og ud på eftermiddagen drog vi til Næstved. Pludselig brød solen frem og det blev godt varmt. Så varmt, at vi kunne slå os ned på udecafé og spise et tidligt aftensmåltid i solen. Der var fyldt med mennesker, der ligesom os skyndte sig ud i det gode vejr. Senere gik vi i biografen og så Karate Kid. Den var virkelig god. En sød lille stor film! Faktisk en dejlig oplevelse, flot filmet, storslået natur fra Kina og også en sætning, der er værd at tænke over: When life knocks you down, you can chose whether or not to get back up again! Måske var jeg ekstra sentimental i går, men den sætning gik direkte ind under huden. Ja, tænkte jeg. Man har et valg!
August har også et valg. Hvorfor pokker vælger hun så regnen og det ustadige vejr?
Kærlighed, svarer hun bare. Sådan er det bare! Den man elsker, elsker man. Og regnen har mange gode kvaliteter. Tit skriger vi på vand. Nu trænger det, siger vi. Bare ikke lige nu. August bliver vred, når jeg sætter spørgsmålstegn ved hendes affære. Måske er det heller ikke pænt gjort af mig. Men vi vil så gerne have den høst i hus!
Og nu? Mandag. Arbejde. En ny uge er i gang. Må det blive en god og inspirerende en. Med tørvejr!

10 kommentarer:

  1. Ja vejret kan vi ikke gøre noget ved Lene, overfor naturen er vi bare ydmyge, men vi kan da håbe det bedste at det bliver mere tørt senere på ugen, som du lige har hørt i karate kid, så gælder det om at komme på fødderne igen.
    God dag.

    SvarSlet
  2. Godmorgen, Lene, jeg håber, vi får vejr, så man kan høste hurtigt - det er jo næsten fortvivlende for landmænd med al den regn og fugtighed i luften. Det lyder som en hyggelig dag I havde i går. Vi var på besøg hos gode venner.

    Ha' en god mandag, klem!

    SvarSlet
  3. Nydelig setning - skjønner godt at den festa seg :-) Det er jop ganske viktig å ha en slik tanke i bakhodet....

    Ha ei flott ny uke og klem fra Siv

    SvarSlet
  4. Åh ja - vi vil også gerne have den høst i hus... Hende August må snart arte sig lidt bedre - min stakkels landmand arbejder både nat og dag når vejret er bare lidt tørt, og stadig mangler vi at høste 200 hektar..! Altså altså.

    Men noget helt andet er da at da jeg så dit billede, var min første assosiation, at jeg engang kunne gå i spagat:-) Det var engang, nu er det 15 år siden, og jeg har ikke lyst til at prøve igen.
    God dag på arbejde. Kh Betina.

    SvarSlet
  5. :) man har alltid et valg.. så spørs det bare hvad man vælger :))

    der er sol og varmt i nord sier min svoger :)

    ha en riktig deilig dag.. knus :)

    SvarSlet
  6. Høres ut som man må stikke på kino og se Karate Kid!

    Flott skrevet om august, har tenkt litt sånn og den siste tiden, du var bare utrolig flink å sette ord på det :)

    Ha en fortsatt flott uke!

    SvarSlet
  7. Lyder som en herlig søndag. Nu er jeg i gang med den anden arbejdsuge efter ferien og er endnu mere træt i dag end i sidste uge. Præcis som du forudsagde...
    God uge til dig. Må regnen holde sig lidt i kulisserne.
    Knus :-)

    SvarSlet
  8. Du skriver så bra, det er ein fryd å lese.

    Vi har hatt nokre fantastiske sommerdager no, har ikkje fått for mange ifølge menneskene rundt meg, men eg er så fornøgd med sommeren i år og rosene våre trivest bedre enn nokon gong.

    Håper August tar til fornuft :)

    SvarSlet
  9. Regner her også nå på kvelden. Kjenner at det er helt greit, bare det stopper til i morgentidlig.. ;)

    SvarSlet
  10. Hejsa Megan! Tak for dine søde kommentarer♥ Trods regnen lyder det nu som en skøn dag! Men lidt for tidligt med efterårsstemning. Mine veninder er i Danmark nu men er altså ikke lige så heldige med vejret som jeg var! Skal også ind for at se filmen med drengene. En god arbejdsuge til dig♥ KNUS

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.