onsdag den 18. august 2010

I dag skal jeg løbe!

Jeg har ikke været ude og løbe i denne uge – endnu. Hver eneste eftermiddagen har regnen styrtet ned og jeg har i stedet taget mit nye regntøj på og gået en god tur med hundene. Begge to på én gang! For når man først kommer hjem efter sådan en tur, hvor himmel og hav står i et, så gider man altså ikke gå ud igen.
Men i dag skal jeg løbe! Regnen kan ikke fortsat være en undskyldning, når det styrter ned hver eneste dag. Det går ud over både form og humør. Jeg savner mine ture hver anden dag. Det giver mig så meget og det skal regnen ikke ødelægge! Nuvel, jeg ved, at jeg hurtigt vil blive gennemblødt. Mine løbesko er ikke vandtætte og det synes jeg faktisk er noget af det værste – at blive våd om fødderne. At løbe af sted med Furesøen skvulpende i skoene. Man bliver hurtig kold! Jeg er nu i fuld gang med at overbevise mig selv om, at det ikke er godt at løbe i regnvejr. Faktisk kan jeg vældig godt lide det, men det her er næsten for meget. Regnen altså! Det er jo ikke bare en lille byge – det er styrtegn i timevis og massive vandpytter, som får vejene til at minde om floder.
Men i dag skal jeg løbe! Jeg har besluttet mig. Og mens jeg skriver dette, tiltager regnen og trommer heftigt og voldsomt mod ruden. Skybrud! Og nej, det er ikke en sky som er blevet forelsket og har fundet sig en brud. Det må i så fald være bunkebryllup!

I dag skal jeg løbe.

9 kommentarer:

  1. Sådan er det bare at være løber. Jeg er sikker på du får en fantastisk tur med barnlig glæde over regn og mudder. Skriver jeg, som sidder her og ser regnens skomagerdrenge på taget, mens jeg tænker på DHL stafet, og på en rute hvor 12000 løbere løb i går og som må være en stor mudderpøl...Men det gælder bare om at kridte skoene og gøre sit bedste. Trække sin fjeder op. Et skridt ad gangen
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Har lige været ude og gå med hunden i regnvejr. Men heldigvis holdt det op undervejs. Jeg kan faktisk godt lide at løbe i regnvejr, men der er også grænser. Total våde fødder er heller ikke mig, men lidt fugt og vand, som hurtigt tørrer op (spørg mig ikke hvordan det går til?) generer mig ikke. Jeg får nok lidt af den barnlige glæde over vejrets rasen og kommer til at grine af det hele.
    Mon du er kommet af sted?
    Er selv på vej tilbage på arbejde for resten af aftenen. Så løbeskoene venter til i morgen.
    Knus og god aften
    Katrine

    SvarSlet
  3. Håper du fikk deg en løpetur:) Vi kan ikke la regnet sette en stopper Lene:))
    Lykke til:)
    Klem:)

    SvarSlet
  4. Det blev til 8 kilometers regnløb og en af de bedste ture længe. Jubii! Så bliver man altså bare glad i låget. Og det regnede faktisk kun lidt ;-)

    SvarSlet
  5. Håber du nød løbeturen - godt det kun regnede en smule :P I går og de næste 2 dage er der DHL stafet i århus - de mange løbere har ødelagt græsset (ja måske er det mest vandet der er skyld i det) Hvor er det ærgerligt hvis det ødelægger muligheden for at holde det dér. Rigtig god aften. Knus

    SvarSlet
  6. Puha altså - jeg syntes godt nok man er sej hvis man har løbet i denne regn. Jeg har nemt ved at overbevise mig selv om at det er usundt at løbe i regnvejr...!
    Håber du havde en dejlig tur..:-)
    Klem Betina.

    SvarSlet
  7. Ha ha, Lene brud eller ikke, du skal ihvertfald have en god løbetur, nu kan du vel svømme?
    Det er altså sejt at løbe i sådant et vejr så jeg glæder mig til at høre hvordan det er gået.

    SvarSlet
  8. Håber du, trods skybrud, fik dig en dejlig løbetur. Her blæser det, men endnu er det tørvejr efter en regnfuld nat.
    God torsdag til dig Lene:-)

    SvarSlet
  9. Hej.
    Spiller i et band der hedder sommerregn, og vi er faldet for dit billede - og ville gerne bede om tilladelse om vi vi må bruge det som baggrund på vores visitkort??
    Mange hilsner
    Peter
    hrsvendsen@hotmail.com

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.