tirsdag den 24. august 2010

Grøn te

Jeg har hjemmearbejdsdag i dag. Sidder her i en solstråle gennem vinduet og lader mig varme. Noget andet, som varmer mig denne tirsdag formiddag, er en kande med grøn te. En variant af Kusmi te med bergamot, orange og manderin. Smager virkelig skønt! Jeg er ret vild med grøn te og så gør det jo ikke noget, at den grønne te også er sund og velgørende for helbreddet!
Man siger, at grøn te kan nedsætte risikoen for kræft, hjertesygdomme og ledegigt. Ja, nu  tyder ny forskning endda på, at teen også kan medvirke til at forebygge Alzheimers! Det er tilsyneladende måden, den grønne te forarbejdes på, som giver de sundhedsfremmende egenskaber. Grøn te opfrisker de dele af kroppen, som sort te ikke kan nå! Grøn te indeholder desuden naturlige antihistaminer, som modvirker den hævelse og irritation, der følger med varmeknopper. Ikke fordi jeg lider af varmeknopper på en kølig dag som denne, men alligevel!  Og blot to små kopper grøn te siges at give dig den samme mængde C-vitamin som et glas appelsinjuice.

Jamen, jeg drikker grøn te med velbehag og god samvittighed. Minimum en kop om dagen! Men i dag står der altså en trofast kande ved min side. Giver mig styrke og energi til min arbejdsdag. Jeg føler mig opfrisket og inspireret til at skrive nyhedsbrev ;-)

15 kommentarer:

  1. Uhm hvor dejligt med grøn te - og en lille solstråle:-)

    For tiden drikker jeg en del af "frisørens te". Den indeholder pebermynte og lakridsrod - men virker vist ikke ved varmeknopper, he he.

    Håber ordene vil flyde fra dine hænder når du skriver nyhedsbrev (for hvem tænker jeg nysgerrigt).

    Klem Betina.

    SvarSlet
  2. Jeg har grønn te i skapet....er nok en kaffedame:) Men nå skal jeg ta en kopp grønn te og være sunn!!!
    Ha en flott dag med hjemmekontor:)
    Klem:)

    SvarSlet
  3. Så hyggelig at du stadig kikker innom min blogg, du gjør meg glad, lover å bli flinkere selv å komme hit til deg på din varme gode side.

    Ønsker deg en super dag

    SvarSlet
  4. Det var et dejligt oplysende indlæg. Jeg drikker minimum en kop grøn te om dagen.
    Fortsat god hjemmearbejdsdag.
    Klem

    SvarSlet
  5. Godt å bli påmint alle de positive egenskapene til grønn te innimellom :-) Det er det jeg drikker aller mest av jeg også - drikker ikke kaffe :-D

    Ha en flott dag med hjemmekontor og klem fra Siv

    SvarSlet
  6. så er der håb for os :))

    ha en hyggelig aften .. klem

    SvarSlet
  7. Jeg sier som Snertne sneller og små nøster: Takk for påminnelsen; jeg kjenner at nå skal jeg gå til innkjøp av nytt lager grønn te; må prøve den varianten du her beskriver.

    Ha en fortreffelig tirsdagskveld.
    Klem fra
    Janna

    SvarSlet
  8. lyder dejligt med din te. Uhm.
    Her på mit job glæder vi os også over at have læst at man øger forbrændingen ved at drikke grøn te. 45 kalorier forbrænder man ved at drikke en kop. Men det bliver jo selvfølgelig ikke ved ;)
    Håber du har haft en god dag derhjemme
    Knus Karina

    SvarSlet
  9. Jeg drikker også grøn the :-) Og det er dejligt at læse hvor tynd og rak jeg bliver af det - hi hi :-)
    Holder meget af grøn kusmi med mynte !

    SvarSlet
  10. Jeg må nok konstatere at jeg drikker forsvindende lidt te Lene, jeg er mere til kaffe, men det hænder at Elizabeth får lokket en kop te i mig om aftenen indimellem, sammen med en god ostemad.
    God aften Lene.

    SvarSlet
  11. Det er alt for længe siden jeg har drukket en kop grøn the. Tror jeg vil prøve den Kusmi the du anbefaler her. Jeg kan godt blive vældig træt af den "flade" smag af grøn the ... derfor har jeg næsten helt har glemt dens eksistens. Nu får jeg lyst til at give den et nyt forsøg. I det hele taget er Kusmi the en fantastisk the. Kan varmt anbefale både chokolade og caramel varianterne. Smager super skønt med mælk i. Mælk ... det er jo også derfor der for sjældent er grøn the i mit krus. Mælk og the er skabt for hinanden. Den måde mælken gør the rund og blød på .. det gør mig glad. Og mælk i grøn the er ikke så dejligt ... men det må prøves igen.

    SvarSlet
  12. Deilig med hjemmekontor da!
    Jeg er ikke så veldig glad i grønn te, men etter å ha lest dette innlegget skal jeg jammen lære meg å like det! :)

    Ha en super kveld!
    Klem

    SvarSlet
  13. P.S: Får ikke hunder gå løs i Danmark altså??

    SvarSlet
  14. I morgen skal jeg kjøpe GRØNN TE!!!

    Så kjekt å kunne jobbe hjemmefra, sikkert deilig.
    Klem og takk for koselig hilsen på min datter's fødselsdag. Tenker 24 august er spesiell for deg også...

    Klem fra meg:-)

    SvarSlet
  15. Jeg kan også vældig godt lide grøn te, men jeg veksler lidt med det. Den sorte te skulle nu også være sund (ifølge det engelske "Tea Council", der vel må vide det...) ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.