torsdag den 5. august 2010

Grillet Tørfisk i Tromsø


Her sad vi! Billedet er fra Fiskerestauranten i Tromsø. Eirin og hendes mand inviterede mig ud og spise på min første aften i Tromsø og spurgte, om jeg havde lyst til at smage den norske specialitet grillet tørfisk. Det havde jeg selvfølgelig! Jeg synes, at man skal smage på de lokale retter og i hvert fald prøve alting én gang. Kan man ikke lide det, så er det en ærlig sag.
Men jeg kunne lide det! Det smagte skønt. Efter en dejlig forret bestående af grillede kammuslinger for mit vedkommende, fik vi serveret hovedretten: Grillet tørrfisk med Dijonstuet potet og sprøstekt bacon. Lækkert. Simpelthen! Ydermere fik vi en vældig god betjening på Fiskerestauranten. Hyggelig indretning og en herlig start på en dejlig ferie i Nordnorge.

6 kommentarer:

  1. Smukke og stemningsfulde billeder. :-) Og super indstilling. Gid mine børn havde den samme. Det halter lidt, men der er vel håb.
    Knus :-)

    SvarSlet
  2. Gode billeder Lene, ja man skal smage, det er et most, og som du så siger kan man altid lufte sin mening derefter, hvor har du truffet så dejlige mennesker Lene, er det familie?
    God aften.

    SvarSlet
  3. Du har sannelig fått smakt på det meste, dette har jeg heller ikke smakt, men kan godt tenke meg at dette er godt;) Det så ut til å være en hyggelig spiseplass.
    Klem;)

    SvarSlet
  4. Herlig, Lene! ja, grillet tørrfisk er nydelig mat, og en av mine favoritter når jeg spiser ute i Tromsø!

    Du har sannelig fått med deg mye her nordpå, og jeg blir så stolt når jeg leser det du skriver om din tur her i Nord-Norge; dette er "min" bakgård, og når jeg leser det du skriver, gjenoppdager jeg gleden over landet mitt, over landsdelen jeg bor i,og jeg føler- og blir enda mer bevisst på at det er her jeg trives, at det er her jeg vil være. For selv om jeg har bodd mange steder både i Norge og i utlandet, har jeg alltid lengtet hjem; mot nord, mot lyset, til naturen, og ikke minst til menneskene som bor her og lever sitt liv litt friere her enn det jeg ellers har opplevd der jeg har vært.

    Det er godt å bli minnet på dette; trenger det nok innimellom, så takk for at du lar meg "se" med dine øyne!

    Velkommen tilbake, Lene.

    Ha en fin helg.
    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  5. Hej Janna
    Tusind tak for din kommentar. Jeg er glad for, at du igennem mine ord kan opleve dit smukke Nordnorge på ny og mærke glæden og stoltheden over din "baggård". Jeg er dybt imponeret over Nordnorge, den fantastisk smukke natur, de oplevelser, jeg har fået og mine gode venner. Jeg længes tilbage og synes slet ikke, jeg har fået nok. Men det er dejligt at have noget til gode! ;-)

    Glæder mig allerede til næste gang! :-)

    SvarSlet
  6. og så kan jeg fortelle at damen der eier restauranten heter Eirin hun og, og er min nærmeste nabo:)

    jeg er ikke begeistret for denne rett:) men tørrfisk kan jeg godt lige.. den skal dog nytes sammen med en kold øl:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.