lørdag den 14. august 2010

Augusta


Weekenden har indtaget pensionatet. Vi har sovet lidt længere end normalt og nyder nu en doven stund med kaffe og snak ved morgenbordet. Jeg fortæller August, at flere af jer har sagt at August da må være hankøn. August ler. Der er ikke noget mere feminint end hende. Hun er sådan lidt moderjord-agtig, en frodig og gylden måned med masser af kvindelig charme. Og jeg hedder jo egentlig Augusta, siger hun, men jeg kan bedre lide den korte version. Den er der mere spræl i!
Alle månederne er faktisk hunkøn her på pensionatet. Deres mandlige pendant findes sikkert et sted derude. Der er jo yin og yang i alt. Men her på pensionatet er det altså den feminine version, som slår sig løs.
August og regnen holdt en kærestepause i går, men i dag er regnen dukket op igen. Forsigtigt er han kommet og foreslår, at de tilbringer dagen sammen. Jeg ryster på hovedet og prøver at gøre August opmærksom på høsten, som gerne snart skal i hus. Kæresten bliver jo mere og mere frusteret! Nu er der gået flere dage, hvor de ikke har kunne komme i marken. Selvom solen velsignede os i går, så blev kornet ikke tørt nok.
MEN, der er ikke noget, som er så galt, at det ikke er godt for noget! Kæresten kom med til fødselsdagsmiddag hos min svigerinde i går. En vældig hyggelig aften med middag i haven, grill, bål og stearinlys. Godt nok skulle vi have tæpperne frem ud på aftenen, men det gør det jo egentlig bare endnu mere hyggeligt. Så sidder man der i augustmørket, drikker vin, te eller kaffe og har gode samtaler. Duft af bål i luften. Vi vil gerne have flere af den slags aftener, August!
August svarer ikke. Hun har rejst sig fra morgenbordet og gør klar til at indtage dagen. Regnen venter på hende derude. Jeg skal være praktisk. Indkøb og rengøring. Der er et hus, som trænger til en kærlig overhaling! Sæt i gang.

8 kommentarer:

  1. Hej Megan,

    Lyder som en skøn aften!
    Nu må du have en god løbetur i dag med dine nye tights. Hvad har du købt? Lange, 3/4 eller holder du fast i sommermodellen? Der er ikke noget så dejligt som nyt udstyr. Det giver vinger.
    Jeg skal også gøre rent... men altså, det er jo skønt bagefter og jeg forsøger at hygge mig med det.
    knus Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina
    Jeg har købt et par lange Newline comfort tights. Helt almindelige og alligevel med lækre detaljer. Jeg manglede et par gode overgangs-løbetights! Ser frem til at afprøve dem. Det er længe siden, jeg har købt nyt løbeudstyr (bortset fra sko) og du har ret i, at det giver et ekstra "spark". Og i dag skal jeg ud! ;-)

    SvarSlet
  3. Kære Megan..
    Hyggelig snak du har haft med august..
    Du har ret, jeg tror hun er blevet forlovet regnen...
    Knus fra Ærø.

    SvarSlet
  4. JA!!! Du bad vel for slike aftener oppe på Sunnmøre i Norge også? :) Vi har verdens fineste uteplass... med peis og pledd.... og i dag VIL vi brenne på peisen og kose oss med noe godt i glasset!:)

    God lørdag til deg kjære Lene!:)

    Klem

    SvarSlet
  5. Det lyder vel nok dejlig med jeres aften i går :-)Ja, vi kan jo bare tage tæpperne i brug og nyde sommeraftenerne stadigvæk, når vejret er godt. Her er det ved at klare op nu, men sikke et vejr det har været hele formiddagen!
    Ha' en god dag med rengøring og indkøb - jeg vil følge dit eksempel. Klem :)

    SvarSlet
  6. Så trivelige samtaler ved frokostbordet på pensjonatet :-) Her i Trondheim er ikke August og regnet kjærester - her er det skikkelig varmt - men det er veldig godt, og vi ventet så lenge :-D

    Ha en flott løpetur og klem fra Siv

    SvarSlet
  7. Ok, da vet jeg det:D Sannelig var det ikke lett å tro;)
    Hørtes ut som en trivelig aften igår, og på østlandet her hvor jeg er nå, er Augusta vist seg med flere kjærester; hun er ihvertfall en ustadig kvinne;)
    Ha en god lørdagskveld og klem fra meg;)

    SvarSlet
  8. Hvor er det et smukt billede. De lysende kornmarker er så smukke.
    Kornets gule farve og himlens lyse blå, er de smukkeste farver, jeg ved :)

    Det må virkelig være frustrerende ikke at kunne komme igang med at høste. Men godt, at din kæreste så kunne komme med til fødselsdagen i stedet.
    Det lyder til at have været en vidunderlig aften.

    Vi krydser fingre for, at August arter sig de kommende dage :-)
    Mange klem til dig.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.