torsdag den 15. juli 2010

Træt tante


I dag er vi ikke særlig friske, Juli og jeg. Det blev sent i går, inden vi kom hjem fra sommerhuset. Og jeg er ikke god til at gå lige i seng og sove, når jeg kommer hjem. Havde jo kørt en time gennem tusmørket, som sænker sig ved 23-tiden. Så klokken var nær midnat og eftersom jeg jo skal på arbejde, kastede jeg mig på hovedet i seng. Hvorfor kan jeg ikke lære det? Søvnen kom ikke. Jeg skal helst lige ned i gear, inden jeg går til køjs og det nåede jeg jo ikke. Resultat: Jeg er noget træt i betrækket i dag. Men hvad ... ferien lurer derude i horisonten. Kalder på mig med lokkende stemme og siger, at jeg bare skal holde ud. To dage endnu. Det er vel til at klare?

Til fødselsdagen hos min mor i går fik jeg virkelig "blod på tanden" i forhold til Norge. Min kære fætter har været i Tromsø flere gange, min destination i næste uge. Han fortalte med begejstring om byen og nogle af de oplevelser, han har haft. Han er komponist og været i Tromsø som dommer ved en slags filmfestival. Har oplevet midnatsolen, myg og en masse andet. Du kan glæde dig, sagde han, og det gør jeg. Jeg glæder mig! Glæder mig til gensynet med Eirin og til at opleve Nordnorge, som uden tvivl er en naturoplevelse af de helt specielle. Eirin melder om vejrmæssig usikkerhed, men lige nu er jeg nærmest ligeglad med vejret. Jeg har faktisk fået nok af hedebølge og varme. Ja, det var mig, som sagde det!

Til fødselsdagen i går fik jeg også en dejligt gensyn med min lille pap-niece Asta. Asta er min fætters datter og hun er fan af mig. Jeg nyder hvert sekund! Hun er en skøn pige på 2 år og jeg synes nærmest, hun ligner mig i den alder. Af sind altså! Hun elsker hundene. Vi gik tur. Hun sang for hundene. Krammede dem. Er rigtig god til dem og de synes om hende. Det gør jeg også! Så godt at være Tante. Også selvom jeg lige nu er en temmelig træt tante ;-)


5 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan. Dejligt for dig at der kun er 2 dage til din næste ferie.
    Kan godt forstå du nyder niecen - hun ser så sød ud :-)
    Klem Betina.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en skøn eftermiddag/aften - dejlige billeder af jer to. Man fornemmer virkelig, at I har noget særligt sammen.

    God ferie lige om lidt!

    Kh. LisbethK

    SvarSlet
  3. Godmorgen, Lene, sikke dejlige billeder af dig og Asta! Det lyder skønt, at der er et varmt bånd imellem jer. Jeg håber, du klarer dagen, selv om du ikke har sovet ret meget. Men med udsigt til ferie og Tromsø går det lettere :-)
    Varme klem!

    SvarSlet
  4. Jeg skjønner hva du mener i forhold til å roe ned når man har vært på noe - sånn har jeg det også, og glemmer det til stadighet ;-) Men hva holder man vel ikke ut når det er snakk om bare 2 dager til ferie :-D Så søt niesen din var - herlig å ha fan :-)) God tur til Tromsø når den tid kommer - skal dere kjøre bil eller?

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlet
  5. Sikke nogle skønne billeder af dig og Asta :) Hvor sødt at hun synger for hundene og krammer dem - det er da ikke til at stå for ;) GOd tur til Tromsø ;) Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.