søndag den 18. juli 2010

Pakkeplaner


Jeg er igen stået tidligt op og nyder min stille morgen i fulde drag. Jeg elsker morgener. Den første friskhed. Alt er nyt og på en søndag som i dag er der usædvanligt stille her på landet. Solen er ikke engang stået op. Skyerne har smidt sig på himlen som en let og luftig sommerdyne. Nogle er mørke, andre er lyse og næsten gennemsigtige. Vejret har ikke besluttet sig for, hvordan det skal være i dag. Sådan en morgen behøver man nemlig ikke træffe beslutninger. Man må gerne bare sidde og hænge over kaffen. Langsomt vågne.
Jeg har dog truffet en beslutning. I dag skal jeg begynde at pakke. Jeg rejser jo til Norge tidligt tirsdag morgen og i morgen har jeg en del andre gøremål, som også skal ordnes. Eftersom vejret vist er noget anderledes deroppe nordpå, så kan jeg jo ikke bare smide luftige sommerbluser, piratbukser, nederdel, kjole og klipklapper i kufferten! Det tøj, som jeg har boet i de sidste mange uger, mens varmen har velsignet os her i Sydskandinavien. Noget siger mig, at jeg vil komme til at fryse til den store guldmedalje, hvis jeg ikke tænker mig godt om og får det rigtige udstyr med i kufferten. Og man skal jo ikke gå ned på udstyret! I øvrigt mener jeg, at der ikke findes dårligt vejr, kun dårlig og forkert beklædning! ;-)
Juli og jeg forsøger selvfølgelig at overtale solen til at følge med os nordover! Tiden har allerede sagt ja tak til turen. Solen er dog ikke sådan at forhandle med. Man skal kende nogle helt bestemte magiske formler. Juli er gået i tænkeboks og sidder koncentreret og skriver noget ned på et stykke papir. Måske kommer hun på det! Men under er alle omstændigheder - i dag skal der pakkes!
Jeg må bede Eirin om nogle pakkeråd, siger jeg til Juli og hun nikker. God ide! Hun ved vel bedst! Men eftersom DMI har en side med verdensvejr og jeg kan finde Tromsø så let som ingenting, så har jeg nu en god ide om, hvad der skal med i bagagen!

Jeg glæder mig! For uanset vejret, så ved jeg bare, at det bliver konge. Jeg skal nemlig besøge en dronning! :-)


Det smukke billede er taget af Eirin Bjørnstad. Vejrudsigten derimod er leveret af DMI. Kom igen, DMI!

7 kommentarer:

  1. Uha, sikke en vejrudsigt, Lene - men jeg er sikker på, at du får en skøn ferie alligevel :-) Og det er en god idé ikke at pakke i allersidste øjeblik, men at tænke sig godt om. Glæder mig til at læse om dine ferieoplevelser ...

    Ha' en dejlig søndag, varme klem!

    SvarSlet
  2. Jeg pakker altid i sidste øjeblik, Madame, men har tænkt mig, at det skal være anderledes denne gang! Jeg skal nemlig også en del andre ting i morgen, bl.a. skal hundepigerne afleveres ved København til pasning! ;-)

    SvarSlet
  3. Det er lige om lidt at du skal rejse.
    Hvis vejret er koldt, bliver det vist rigeligt opvejet af samværet med Eirin :)
    Jeg glæder mig til skønne feriebilleder fra det norske.
    Ha en skøn søndag.
    Klem

    SvarSlet
  4. Det kan være lurt å pakke klær for alle værguder når man skal til Tromsø. Men uansett vær så er Tromsø en vakker by. Her regner det som besatt i dag og den planlagte badeturen er dermed avlyst.

    Ønsker deg en riktig god tur :)
    Klem

    SvarSlet
  5. Har hatt god brul for både bikini og ullundertøy på mine Nord-Norge turer. God tur !! Turen blir nok ei stor oppleving uansett. Vi reiser til København i dag. Håper det er litt sol og varme igjen til oss !!

    SvarSlet
  6. Har hatt god BRUK for ....selfølgelig !!

    SvarSlet
  7. Solen er ikke altid til at forhandle med. Men det er måske forsøget værd...

    Om ikke andet, så må du have en rigtig god sommerferietur nordpå :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.