onsdag den 14. juli 2010

Morgenløb og hip hurra


Jeg nyder denne morgenstund ekstra meget. En sval brise stryger gennem vinduet og køler mig lidt. Efter en rask morgenløbetur sidder jeg her over kaffen og koger, men det føles nu godt. Godt at have gjort det! Jeg troede ikke, at det ville være så varmt, som det var, men solen har magt. Morgenløb er det eneste rigtige i øjeblikket. Selvom Thor har været på besøg og gjort voldsom kur til Juli, så er luften bestemt ikke blevet kølig af den grund. I dag lover de op til 28 grader.
Juli sidder roligt overfor mig og driller mig lidt på grund af min flotte ansigtskulør. Jeg ligner en kogt krebs! Men så kan man da se, at jeg har lavet noget, Juli! Juli har sovet skønhedssøvn, Thor er forsvundet og det vides ikke, om han kommer igen. Man ved jo aldrig. Kærlighedens veje er uransagelige. Også for en krigsgud!
Jeg har hjemmearbejdsdag her i formiddag. Så går turen i sommerhuset! Min kære mor har fødselsdag, hun fylder 72. Det er ikke til at se. Gode gener, mor! Traditionen tro dukker familien op uden yderligere invitation. Når min mor har fødselsdag, så samles vi i sommerhuset om eftermiddagen, drikker kaffe og spiser kage, leger med hunde, børn og hinanden og endelig sætter vi gang i grillen og sidder udenfor og spiser. Det er næsten altid godt vejr på mors fødselsdag! Sådan er det også i dag!
Ah, det føles godt med en halv fridag i farvandet. Fejring af mor, lidt fest og ballade i sommervarmen og så ... torsdag, fredag, ferie! Juli smiler. Vi skåler i kaffe og føler os lidt sommerkåde. Bare lidt for det er jo tidligt om morgenen.

TILLYKKE MOR. MÅ DU FÅ EN DEJLIG DAG OG ALT DET GODE, DU FORTJENER!

12 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen til din mor :-) Det er vel godt å ha gode gener å se fram til ;-) Det høres ut som om du har en herlig dag i vente - så koselig at alle møtes i sommerhuset og feirer, en hyggelig tradisjon.

    Ha det godt mens du teller ned til ferie da :-D

    Klem fra Siv

    SvarSlet
  2. STORT til lykke til din mor.
    Hav en skøn dag ude i sommerlandet med hele familien. God tradition...

    SvarSlet
  3. Stort tillykke til din mor..Og rigtig dejlig dag deroppe ved vandet.

    SvarSlet
  4. Tillykke med din mor, Lene! Det lyder vel nok dejligt at I skal fejre hende - og så i dette skønne sommervejr, ha' en rigtig dejlig dag med familien.

    Varme klem :)

    SvarSlet
  5. Tillykke med din mor og hvor er det sejt med sådan en morgenløbetur, jeg kom ikke længere end at tænke på, at gøre det. Måske imorgen...

    SvarSlet
  6. Thor er forelsket i juli.
    Han kommer forbi pensionatet nu og da - vist nok igen i weekenden. Vi må håbe, de dyrker deres kærlighed uden for kammeret :)

    Jeg har lige læst om din dejlige ferie. Det er nogle vidunderlige dage, I har haft - og hundene har nydt det frie liv :-)

    Dejlige billeder - og sikke et smukt hus. Jeg kan sagtens forstå, du elsker det :)

    Stort tillykke med din mor, Megan. Rigtig god fornøjelse med dagen :)

    Jeg tror ikke, du er så langt fra mig i dag :)

    SvarSlet
  7. Så flink du er som stadig kommer deg ut på løpetur! Jeg har tatt ferie fra trening! Men jeg går i det minste laaange turer, sykler og svømmer en del...jeg synes det er bedre enn å trene inne på treningsenter nå på sommeren.

    Gratulerer til mammaen din! Så koselig tradisjon dere har :). Håper dere får en herlig ettermiddag/kveld sammen. Tar du med hundene?

    Tusen takk for rørende ord!! Dine hunder er også heldige, som har en så flink hundemamma :).

    Idag blir det en fin dag her :). Det er en del skyer, men det ser ut til at solen kommer til å presse dem bort. Det er varierende i Oslo for tiden. Igår regnet det og var grått og trist. Men heldigvis er det flest soldager :).

    Kos deg masse med moren din og resten av familien! Og så deilig med ferie igjen!

    Klem

    SvarSlet
  8. Tillykke med din mor. I får sikkert en dejlig sommerdag i haven - og heldig er du også med de gode gener du har arvet:-)
    Klem

    SvarSlet
  9. Hej Megan,

    Ja tillykke med din mor, godt med de gode gener, som du arver :)
    Lyder som en herlig dag for dig. Stærkt at du kom afsted på morgenløbetur. Det er virkelig meget varmt nu...
    Jeg cyklede en morgentur, det var også dejligt og fredeligt. Jeg har ferie NU.
    Rigtig god fødselsdag og aften
    Knus Karina

    SvarSlet
  10. Gratulerer med dagen til din mor:) Min mor er 10 år eldre...på de årene skjer det mye....
    Morgenløpetur i varmen....du må være forsiktig:))
    Imorgen skal visst juli by på sol hos oss...i går ga hun nedbørsrekord mange plasser i midtnorge....
    Kos deg, klem fra meg:)

    SvarSlet
  11. Til lykke med din mor. Og heldigvis er 72 år ingen alder for tiden!!! Min bestemor er snart 80 år, og er kjempesprek! Min oldemor ble 98 år!
    Må du ha en herlig ferie i Nordnorge hos Eirin. Selv blir det kun København på oss, siden vi ikke hørte noe mer fra Thy. Egentlig like greit, for ungene gruet seg til stillheten, og ville nok ha kjedet seg litt der moske?? istedetfor ble det noen dager ekstra i København, sammen med min gode venninne Marianne, som vi bor hos.

    SvarSlet
  12. Gratulerer med dagen til moren din :) For en koselig tradisjon dere har, håper dagen ble hyggelig.

    Her er Tor ventet igjen i natt, men han skal visstnok være mildere stemt enn for et par dager siden :)

    Ønsker deg en fin ferie!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.