mandag den 12. juli 2010

Hedebølge!


Sidder her og sveder og tænker på, at jeg ganske snart skal have gang i grill og aftensmad (og burde støvsuge)! Jeg er fuldstændig færdig efter en arbejdsdag med over 32 grader. Nej, helt så varmt blev det dog ikke på kontoret, men sidst på eftermiddagen kunne jeg have taget mit hoved, lagt det i en pose og være gået hjem. Der var ikke mere at give af. De gode ideer og initiativet var smeltet! Jeg forsøgte at se bare lidt klog ud med mine nye briller, men svedte så meget, at de gled af næsen og var mere til gene end til gavn. Jeg tog imod fyraften med kyshånd, men eftersom jeg skulle en tur omkring "byen" og have ordnet lidt forskelligt, var der ikke meget nedkøling over det. Tværtimod!

Mine gode blogveninde Katrine har skrevet et meget humoristisk (og dog alvorligt) indlæg om uretfærdigheden i, at nogle kvinder (og vel også mænd) kan være værdige svedere og se kølige ud på en brændvarm sommerdag. Se ud som om varmen slet ikke når dem! Mens andre ligner julegåsen, der har fået et par grader for meget i ovnen! Jeg har det ikke helt så slemt som stakkels Katrine, men ikke desto mindre. Det er simpelthen ikke arbejdsvejr, det her! Katrine, sender dig en kærlig tanke, håber du er der endnu og ikke er smeltet helt. Jeg smiler og hygger mig over dit indlæg ... endnu et godt et blandt mange! Cool down, girlfriend! ;-)

Nu står den på grill og koldskål ... og måske et koldt bad! Senere ... meget senere, skal jeg ud og gå med hundepigerne, som holder sig i skyggen i dag.

7 kommentarer:

  1. Hej Megan, sidder også her på en aftenvagt og har det alt for varmt.
    Men jeg løb imorges, i sommerregnvejr med tights og top. Skønt.
    Men det er virkelig varmt og svært at tage sig sammen
    God aften til dig
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Å være på jobb i heten er ille....men å nyte varmen ellers, ja det liker jeg:) Jeg hadde tykk jakke på i dag når jeg gikk tur med Major og jeg frøs....
    Misunner dere varmen nesten:)
    Nyt kvelden, klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Hei!

    Fin blogg :-) Vi har nydelig sol her, men ikke veldig varmt. Send noen grader til oss. Det må være varmt å jobbe i slik varme..

    Nyut ettermiddagene :-)

    SvarSlet
  4. Puha, det lyder som en hård dag at komme igennem varme-mæssigt. Her har vi været forskånet for de helt høje temperaturer - vi nåede vist kun 23-24 grader, men det er nu også pænt varmt.

    Nu har vi haft tordenvejr og det frisker måske luften kortvarigt. Et fantastisk skue, da fronten kom væltede ind over himlen. Først helt vindstille, så kraftig blæst og derefter åbnede sluserne sig.

    Håber, at du køler lidt ned med koldskål - her har vi nydt endnu en omgang af vores skønne jordbær - uhms!

    SvarSlet
  5. Hei og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :-) Jeg måtte selvfølgelig inn her og se på din - og du har en hyggelig blogg. Ettersom jeg elsker ord (og bøker), så legger jeg meg til som følger her :-D

    Ha en flott grillaften og klem fra Siv

    SvarSlet
  6. Hei Megan, takk for koselige kommentarer inne hos meg, setter veldig pris på det.
    Tror vi reiser en tur til ditt deilige land for å oppleve sommeren. Min kjære sitter no og prøver å finne noen alternativer.
    Mitt ønske er å leie oss et lite koselig hus ved sjøen for en billig penge (det er jo lov og drømme). Har du noen tips????
    Ha en fortsatt fin sommer og tvi tvi med tanke på jobb i varmen.
    Klem fra meg:-)

    SvarSlet
  7. Hej søde Lene
    Har fået dine kærlige tanker. :-) Har selv sovet i telt i haven i nat, så det var både luftende og svalende, omend ret larmende. Men jeg er kølet lidt ned her til morgen, men kan mærke temperaturen stige langsomt.
    God arbejdsdag til dig.
    Knus :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.