torsdag den 29. juli 2010

Aperitif


Jeg synes det er lidt svært, siger jeg til Juli. Det er aften på pensionatet og vi sidder og summer lidt efter aftensmaden. Det er forholdsvist køligt derude og det regner, så vi har trukket indendøre. Kedlen koger og om lidt står den på kaffe eller te. Hvad man nu har lyst til. For sådan er der nemlig her på pensionatet. Man får det, som man vil have det!
Svært! Juli nikker samtyggende. Ja, det er lidt svært at opsummere en uges dejlig ferie og fine indtryk i et indlæg eller to. Norge har gjort indtryk på os begge to. Vi kigger på billeder af landskaber og mennesker, smiler lidt og hygger os ved tanken om de gode oplevelser, vi er blevet beriget med. Min krop vibrerer af dejlige minder. Gensynet med min gode ven Eirin, mødet med hendes familie, med venner og med fjeldet, hav og sø. Vand og bjerge i berigende samhørighed. Mødet med Norge, som jeg aldrig havde besøgt, da jeg landede i Oslo tirsdag for en uge siden. En kort mellemlanding, inden turen gik videre til Tromsø, hvor Eirin stod og ventede.

Vi må tage det lidt af gangen, siger Juli og det er kloge ord. Vi kan ikke have det hele i ét indlæg! Der må være plads og ord til at beskrive det hele. Sommarøya, Senja, Tromsø. God mad. Gode snakke. Fælles oplevelser og masser af smil og latter!

Her lidt billeder som aperitif. Guf for øje og sjæl. Fortsættelse følger ... ;-)


9 kommentarer:

  1. Der ser aldeles dejligt ud, og jeg glæder mig til at se flere billeder. Jeg har allerede fået overtalt min rare mand til en tur til Norge, når vi (engang) får en autocamper... ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser der skønt ud på dine billeder.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  3. Flotte bilder av flotte nordnorge - Det er godt å høre at du hadde en hærlig tur og at du nyter norske spesialiteter (mange av de er ganske sære :)) Gleder meg til å se flere bilder.

    Nyt dagene...klem

    SvarSlet
  4. Dejlige ord og billeder.

    SvarSlet
  5. Så vakkert du beskriver mitt paradis i ord og bilder. Takk!!

    Janna

    SvarSlet
  6. Høres ut som om du har hatt en fin tur til vakre Norge :-) Sikkert mer høydeforskjeller i landskapet enn du er vant til ;-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder af en fantastisk natur Lene.

    SvarSlet
  8. Velkommen hjem til flade Danmark. Det er nogle smulle billeder su viser os! Jeg glæder mig til at se og læse mere om turen. Klem Betina.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle fantastiske billeder, Lene! Jeg savner Norge, kan jeg se - jeg kender ikke noget smukkere land :-)
    Ha' en rigtig dejlig dag, klem!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.