tirsdag den 13. juli 2010

Affære med Thor


Jøsses Juli! Sikke en nat. I stedet for at lægge sig på puden og få sin skønhedssøvn, gik Juli en tur ud i sommernatten og slog sig løs. Jeg sad en stund i køkkenet og nød det smukke syn af mørke skyer, som trak over himlen. Tordenen, der buldrede i horisonten og fascinerede lyn, som oplyste himlen. Så gik jeg i seng.
Juli flirtede med ild og vand og festede igennem. Hele natten! Ved totiden vågnede jeg badet i sved. Det var stadig lummert (læs ulideligt) og jeg udskiftede igen dynen ud med lagen og fik gang i ventilatoren. På et tidspunkt begyndte fuglene at synge om kamp med regnen. Torden.
Kære Juli, det var måske ikke den mest hensynsfulde affære, du havde dig dér, siger jeg en smule knotten. Jeg føler mig ikke specielt udhvilet og en lang varm arbejdsdag ligger foran mig!
Juli slår en skraldlatter op. Lur mig om den ikke minder om torden. Sig mig, var det Thor, du flirtede med? Hun nikker og ser svært veltilfreds ud. De er ikke sådan at spøge med, de nordiske guder. Og Juli valgte den stærkeste af dem alle. Thor, søn af Odin og Fjordgyn. Krigsguden!
Ved du, siger hun smilende. Jeg er ikke rigtig til bløde mænd! Jeg kan lide dem med holdning og mandsmod. Og det har Thor! Kunne du høre hans brølen? Fornemmede du hans energi og styrke?
Og det skal jeg da lige love for, jeg gjorde. Den ødelagde min nattesøvn! Den eneste formildnende omstændighed er det faktum, at jeg snart har ferie igen og bare lige skal have denne uge overstået. Det ligger ligesom og bobler i blodet. Jeg har jo slet ikke fået nok! Spørgsmålet er så bare, om Juli har? Fået nok af Thor for denne gang eller hun vil fortsætte den lidenskabelige affære? Morgenen er frisk. Våd af nattens regn og tung af dampe. Synes ikke helt luften er renset endnu. Alt kan ske! Lyn, torden, regn eller sol. Jeg skal på job. Sådan er det bare!

Tegningen af Thor er lånt på galestreger.dk. Han ser da egentlig meget tilforladelig ud ;-)

5 kommentarer:

  1. Uha ja, sikke en nat Lene! Jeg har heller ikke fået meget søvn på grund af Thors hærgen :-)

    Jeg håber, du klarer arbejdsdagen, selv om du har sovet alt for lidt.

    Klem og god regnvejrsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Ja. jeg skal lige love for at Thor har kørt med stridsvognen i går, og krigerisk har han været og kastet øksen mange gange..
    Er det ikke mjølner hammeren hedder.

    SvarSlet
  3. han er nok ingen venn av meg denne Tor.. tvert om.. jeg synes han skulle utøve sitt sinne en annen plass!! langt borte!!

    håper han er i bedre humør i morgen hvor min datter skal reise med et lite fly fra Aalborg!!

    ha en deilig aften:) klem fra mæ her i Hjørring

    SvarSlet
  4. hihi, så morsom lesning da ;)

    her har man og sovet lite men mest over stormen som tok med seg noen krukker og div fra vinduskarmen og ut på tunet... Thjor kommer vel senere ;)

    kos deg siste uke på jobb før ferien, jeg har to til før jeg tar fri ;)

    hei og hopp måtte du få en god natt i natt ;)

    SvarSlet
  5. Her også, Megan! Sent i går kveld rullet mørke skyer over himmelen, og jeg og eldste datteren min sto på verandaen og så et voldsomt lynshow. Luften var tung og ladet, og serielynene flerret over oss. Da regnet kom gikk vi inn, og så gjennom vinduene. Torden og lyn er kraftige naturfenomener.

    Håper ellers du koser deg i ferien :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.