tirsdag den 8. juni 2010

Taknemmelig

Jeg må sige, at Juni holder hvad hun lover. Hun giver mig, hvad jeg har brug for. Noget, som jeg ikke engang vidste, jeg havde brug for. Jeg har haft en pragtfuld dag. Hjemmearbejde og fokus på opgaverne. Tid til at tænke. Ja, også andre tanker end rene arbejdstanker, men det skal der til engang i mellem. Pludselig er der luft på øverste etage. Pusterum! Råderum!

Jeg har befundet mig som blommen i et æg i dag. Jeg har ikke engang tænkt over det før her til aften, hvor jeg bare kunne mærke lettelsen i kroppen. Ren velvære! Efter endt arbejdsdag løb jeg tur i junivarmen, lige over 6 kilometer i god fart. Jeg kan mærke, at jeg virkelig er kommet i form, 6 kilometer er ikke langt mere! Jeg holder farten og jeg mærker både energi og lyst til mere. Føler mig som nærmest som hest i fuld galop ud over markerne. Selvom jeg jo altså løb på landevej i dag! Jeg er helt klar til flere kilometer og på søndag, hvor jeg igen løber i skoven, skal jeg have en 7-8 kilometer "under huden". Ahhh!

Så bød Juni på endnu flere lækkerier. Hun ryddede himlen for skyer og lod solen komme til sin ret. Stillede en stol op til mig midt i solskinnet, som jeg kunne slange mig i efter endt bad. Rakte mig min bog, som jeg læste færdig med stor fornøjelse. Kungsholmsmordene af Lars Bill Lundholm. En krimi af de bedre!

Og så spiste vi middag udendørs. Sad i aftensolen, mens Juni puslede om os. Uden at gøre sig bemærket, uden at gøre noget særligt væsen af sig, sørgede hun for lige netop det, jeg trængte til. Taknemmelig. Det er jeg! Sådan en dag må der gerne være mange flere af! Og de kommer, hvisker Juni mig i øret. De kommer, når du allermest trænger!

Billedet af stokrosen, min yndlingsblomst, er taget i Stavreby.

3 kommentarer:

  1. Vakkert! Livsbejaende! Klokt!
    Jeg bare må få med meg dine skriverier hver dag; det er ikke alltid jeg har tid til å kommentere. Men jeg følger ivrig med på bloggen din, og koser meg til fulle med dine betraktninger over livet!

    Nyt kvelden videre, Lene!

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  2. Det er så fint at du gleder deg over mine blomsterbilder som eg gleder meg over dine skriverier. Juni er komen her og, litt kald vind, men SOL. Den blå blomen min heiter Blå valmuesøster, har nok også eit latinsk navn men det kan eg ikkje !!

    SvarSlet
  3. Jeg sier meg enig med kommentarene over; det er alltid koselig å besøke bloggen din og lese dine betraktninger :)
    Her har juni kommet med sommervær og fine lyse kvelder. I kveld kom regnet, men det var velkomment, jorden trengte det.

    Så fint du har "pusset opp" på bloggen din :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.