torsdag den 17. juni 2010

Stille Sommeraften


Dagen går på hæld. Det gør jeg også. Og lige straks går jeg i seng. Jeg vil lægge mig i sengen under åbent vindue og nyde fuglenes sang. De synger såmænd stadig. Sover vist ikke meget i sommermånederne.

Der er intet smukkere end en sommeraften. Intet mere rent, uskyldigt og alligevel fuld af fristelser. Lige nu er det dog sengen og min gode bog, der frister mig mest!

Smukt er billedet her ovenfor bestemt også. Det er lånt på aros.dk og er malet af den senromantiske maler Janus La Cour. Det hedder Stille Sommeraften. Og det er det! Jeg svøber mig i stilheden og siger et dæmpet godnat.

4 kommentarer:

  1. Stille sommernatt....mmmm...her buldrer havet imot meg, det er kuling og regn. Nyt det kjære du, nuet:)
    Sov godt og drøm søtt. Klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Jeg synes ikke selv, at jeg er særlig romantisk - men det er jeg nok alligevel. Jeg elsker nemlig Janus La Cour og billeder af den type. Smukt og roligt og meget romantisk.

    Godnat Lene - og sov godt til fuglesang... :-)

    SvarSlet
  3. Jeg er enig i at sommernettene er spesielt fine. Blomsterduftene er så sterke om kvelden, og fuglene synger til langt på natt.
    Om ikke mange dager har vi årets lyseste og lengste dag, sommersolverv :)

    Nå skal jeg også til sengs her. Godnatt til deg, sov godt til fuglesangen :)

    SvarSlet
  4. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så deilig å sovne til fuglesang.
    Natta og drøm godt.
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.