mandag den 28. juni 2010

Sommerlyst


Så blev det sommer! Endelig kom det vejr, vi har håbet på og længtes efter. Juni nikker over kaffen. Jeg sagde jo til dig, at alting har sin tid! Og nogle ting er værd at vente på! Det har hun jo ret i, den kære Juni. Men jeg er ikke nem at gøre tilpas. Nu sidder jeg her ved morgenmaden og tænker: Bare jeg dog havde ferie. Altså lige nu. Jeg er så klar! Jeg ved godt, at der kun er en uge til og at vi på lørdag drager til Thy, men jeg er tung i optrækket og hele min krop længes efter at læne sig tilbage i følelsen af at have ferie. Ikke at skulle skynde sig.
Lige om lidt, siger Juni og hiver mig ud af mine tanker, som jo ikke nytter spor. Men husk nu at vi skal nyde min sidste dage på pensionatet sammen. Det kan tids nok blive Julis tur. Jeg har ikke tænkt mig at sidde her og lytte til din jamren.
Jeg ler og drikker min kaffe. Jeg vil ikke jamre. Det har jeg slet ingen grund til! En ny smuk sommerdag har rejst sig og rystet duggen af sig. Morgendisen er lettet og solen skinner fra en næsten skyfri himmel. Det bliver varmt i dag. Op til 27 grader!

Jeg er stadig mættet af gode indtryk fra min weekend i Miss Marple landsbyen. Ser stadig de idylliske billeder for mit indre og mærker den gode stemning. Hører stemmerne ved vejen, ser smilene og fornemmer endda brisen fra havet. Den lille bitte havn med de idylliske blå fiskerbåde. Det er guf for øje og sjæl. Det kan jeg leve længe på og bestemt til på lørdag, hvor Thy tager over.




6 kommentarer:

  1. Det er fantastisk hvad nogle indtryk kan efterlade Lene, det lyder ihvertfald til at have været et par dejlige dage, og kan man efterfølgende leve længe på dem, er det det hele værd.
    God dag.

    SvarSlet
  2. Er det ikke godt å bare nyte sommeren? Jeg håper du tar bilder og skriver et lite reisebrev fra Thy, når du reiser dit......så her jeg noe å glede meg til!!
    Ha en kjempefin uke. Siste innspurt til ferien!

    SvarSlet
  3. Hov! Hvor blev din besked om det døde egern af? Jeg havde skrevet en kommentar, men indlægget er pist væk.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det dejligt ud, Lene. Sommerskønt og smukt og vidunderligt dansk... :-)

    SvarSlet
  5. Hammy, havde ikke set din kommentar! :-( Jeg blev så ked af det med mit døde egern at jeg bare slettede indlægget igen. Sorry!

    SvarSlet
  6. Kære Megan,

    Den landsby er da også helt usædvanlig fin. Og det synes jeg stadig din blog er - det var den før og igen. Nu er den lidt mere sommerlig med valmunen.

    Det bliver dejligt at komme til Thy. Der er intet som Vesterhavet og Nordjylland. Håber ugen frem til ferien vil føles let og god.

    Skal vi så undvære dig og dine indlæg i 14 dage? suk...
    Hvordan skal jeg så lære frk. Juli at kende? ;)

    Nå men rigtig god mandag aften til dig

    Knus Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.