søndag den 20. juni 2010

Skadet?


Mit baglår er ømt, altså helt nede ved knæet. Det er stramt! Er bange for at der er sket "et eller andet" i forbindelse med mit uheld med Keeva i selen. Godt nok er det en god uge siden, Men den slags har det jo med at sætte sig. Først er man øm, så kompenserer man og ja ... nu er jeg i tvivl. I tvivl om jeg skal løbe i dag. Søndag, min skovløbeturdag. Jeg græder næsten ved tanken om, at jeg ikke kommer afsted. Det er virkelig noget, jeg ser frem til hele ugen. Nu, hvor formen er fin og jeg virkelig kan mærke positiv forskel. Nu hvor jeg stiler med 10 km og ikke synes, at 6 km er noget at tale om. Og så ... er jeg skadet?
Jeg løb en mindre tur alene fredag sidst på eftermiddagen. Dér kunne jeg også mærke ømheden, men løbeturen gik over al forventning. Jeg mærkede intet til det, da jeg først var kommet i gang med at løbe. Og så lavede jeg selvfølgelig god udstrækning bagefter og lagde is på.
Nu er overvejelserne i gang med polka i mit hoved. Dansetrin, frem og tilbage. For og imod. Jeg kan jo køre afsted som jeg plejer. Og mærke efter. Det altid gode og meget kloge råd: Mærk efter. Selvfølgelig skal jeg ikke løbe, hvis det gør ondt. Hvis jeg har smerter, når jeg løber, så er det no-go! Eller no-run ... Men skal Keeva med? Det er jo så hyggeligt at have hende med, hun elsker det, fuld af forventning og smittende glæde.
Jeg tror jeg prøver. Velvidende, at jeg måske må vende hjem uden mange kilometer i benene. Måske slet ingen!? Jeg vil være skadefri til ferien. Jeg skal løbe hver morgen i Thy, langs med vandet mod horisonten, beruset af den friske havluft.

God søndag - nyd dagen, hele dagen!

10 kommentarer:

  1. Løb gerne kontrolleret, uden smerter og uden Keeva, da du ikke kan kontrollerer nok med Keeva i snoren/selen. Og stop hvis det gør ondt. Smør med Voltaren eller felden og massér efter og før. Og brilletræf. Jeg er klar. Har nogle aftaler i løbet af næste weekend ellers ikke noget..

    SvarSlet
  2. Pass på deg selv Megan! det er bedre å utsette en tur slik at du kan ta mange om litt!
    Ha en fin søndag du også kjære deg!

    Klem

    SvarSlet
  3. Åh, det er trist, at du har fået en skade, Lene! Hvad med at skifte til en anden motionsform i nogle dage - fx cykling?

    Rigtig god søndag til dig, klem!

    SvarSlet
  4. Tak for dejlig omsorg! :-)
    Jeg har været ude og løbe - alene - i skoven. I samråd med Sidse fys tog jeg en tur, hvor jeg mærkede efter. Selvfølgelig skal man ikke løbe med smerter og selvfølgelig skal man mærke efter. Det gjorde jeg! Jeg var lidt øm i starten, men så fortog det sig. Jeg løb kontrolleret og lod ikke min nu fine kondition sætte dagsordenen. Tænkte hele tiden på kontrol og tjekkede min Garmin, så jeg ikke løb "for hurtigt". Det blev til 6 kilometer og det var OK. God udstrækning.
    Efterfølgende har jeg brugt Felden og siddet med is. Nu rygøvelser (også i samråd med fyssen). Det stammer jo nok fra ryggen og fra det voldsomme træk, jeg fik i sidste uge.

    SvarSlet
  5. Ser turen gikk bra!! En slik "strekk" kan sitte i lenge...bra du kjenner på kroppen:)
    Akkurat kommet hjem etter regnfull helg på hytta.
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  6. Åh din stakkel at du skal trækkes med sådan noget. Det går tit lidt bedre, når musklerne er blevet varmet op - men måske netop derfor skal man passe ekstra meget på ikke at overanstrenge sig. Men du ved sikkert bedst... ;-)

    SvarSlet
  7. Hej Megan,
    Godt at høre du havde en okay tur.
    Jeg tænkte, du måske skulle give dig selv en tid ved en god massør? Men jeg kan forstå du har kontakt med en fys.
    Det er lidt sjovt med Thy - min kærestes forældre har sommerhus i Klitmøller, så jeg kender godt det lille røgeri og alle deres lækkerier :)
    God søndag
    knus karina

    SvarSlet
  8. Håper at turen din gikk bra!
    Det er vktig å lytte til kroppen vet du :)
    Men det virker jo som om du tar dens signaler på alvor, siden du er forberedt på å gi deg om det blir vondt.
    Håper Keeva fikk være med...det er jo så moro for henne!

    Klem

    SvarSlet
  9. Så flott at turen gikk bra i dag, Megan:)
    Det er viktig å lytte til kroppens signaler, og ta det med ro dersom det er nødvendig:)
    Ha ei fin ny uke,
    her i Nord-Norge venter vi fremdeles på sommeren, 6 grader og regn er ikke mye å skryte av,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet
  10. Godt at høre, at turen gik ok, og der ikke var nævneværdige gener. Vi vil jo ikke være skadede, vil vi vel? :-D
    Knus Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.