søndag den 27. juni 2010

Miss Marples Morgenløb


Hvilken idyl her i Miss Marple landsbyen tæt på vandet! Vi havde den skønneste eftermiddag med gåtur ned til havnen. En gåtur med mange stop på vejen, for mennesker kiggede frem alle vegne fra, hilste, spurgte og sludrede. Alle var ude og alle havde tid til at nikke og snakke. Jeg nød hvert sekund. Vi så på roser og broderi, hækketrimning og gedemælk. Det er en alsidig landsby! På havnen fik vi en sludder med de lokale sømænd, som skyllede eftermiddagen ned med en kølig pilsner. Vi så et smukt svanepar med 3 små ællinger og mærkede brisen fra havet. Aftensmaden og den kølige hvidvin blev indtaget i aftensolen. Snakke foran bålet, inden den fugtige nattekulde blidt skubbede os indendøre. Så sover man godt!
Jeg havde taget mit løbetøj med og besluttet, at jeg ville løbe morgentur. Velvidende (jeg stoler på meteorologerne, når de lover godt vejr!) at det ville blive en varm dag, måtte min nye søndagstradition skovløb erstattes af morgenløb og det inden morgenmaden. Faktisk var jeg lidt i tvivl om det nu også var en god ide. Vi kom sent i seng og havde drukket flere glas vin. Jeg vågnede traditionen tro altfor tidligt. Fristet af lyset og solen gennem gavlvinduet og stadig inde i min hverdagsrytme, som ikke lader rykke på sig bare fordi jeg kommer sent i seng en aften. Men jeg gjorde det - morgenløb for første gang i år. To glas vand og et par håndfulde rosiner og så afsted i solen gennem landsbyen. Det var varmt, men det gik faktisk over al forventning. Jeg løb ganske godt alt taget i betragtning. Jeg havde såmænd også tid til at hilse på dem, som allerede var stået op og nysgerrigt kiggede over hækken. Mit ben og bækken er stadig lidt stramt, men jeg kan heldigvis mærke en klar bedring.
Det blev en tur på 5,3 kilometer. Og det var skønt! Jeg kom tilbage til et veldækket morgenbord. Veninden havde disket op med æg, rugbrød, hjemmelavet marmelade, ost og god kaffe. Masser af koldt vand. Så skråler jeg altså med på Svantes vise: Livet er ikke det værste man har ... ! :-)




12 kommentarer:

  1. hei Megan, så koselig med hilsen fra deg så fant jeg din lille verden ;)

    ser du løper og mediterer;) selv har jeg begynt sykle for å få ut litt energi men jeg har erfart at jeg faktisk får enda mere energi utav det , hihi ;)

    nyt søndagen, her skinner sola idag for første gang på leeeenge! hipp hurra!

    SvarSlet
  2. Det er da den rene balsam for sjælen, og slik for øjet.

    SvarSlet
  3. Det var fredfulle og flotte bilder. Kunne godt likt meg der ! Fint du fekk din springe(løpe)tur. Ha ein fin søndag !!

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det dejligt, Lene - skønne billeder du har taget, også dem du har plantet i mit hoved :-)

    Klem og ha' en god søndag aften!

    SvarSlet
  5. nydelige stemninger både i ord og bilder - som vanlig er fra deg. Inspirerer til- og minner oss på - å se det positive og vakre i hverdagen; takk for det!

    Ha en fin kveld videre.
    Mvh Janna

    SvarSlet
  6. Ser ut som du er på en alldeles nydelig plass. Løpetur om morgenen er godt..har prøvd det:))
    Nyt dagene, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Hej Megan,
    Dejligt at læse, du havde en god morgenløbetur, trods hvidvin og bækken. Men man kan løbe langt på sommer og livsglæde !
    Tak for din rigtig søde kommentar på min blog. Jeg læste den i morges inden jeg tog afsted med varme om hjertet. Jeg kan ikke helt beskrive hvor glad den gjorde mig.
    Dagen har været fantastisk. Havde kriser osv. Men Kysten og havet var så smukt og solen skinnede fra en skyfri himmel.
    Håber solen har skinnet ligeså meget på dig og dine
    God søndag
    Knus karina

    SvarSlet
  8. Det er rigtigt godt hvis man kan komme ud og løbe om morgenen, på tom mave, og så få et rigtigt godt og varieret måltid som det lyder til at du har fået her Lene,
    God aften Lene.

    SvarSlet
  9. Hvor er det nogle smukke huse, og hvor ser der dejligt ud. Du har ganske ret; næsten engelsk landsbyidyl... ;-)

    SvarSlet
  10. Sikke et paradisisk åndehul :)

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  11. jeg liker best å gå, og i de 3 siste dagene har jeg gått ganske mye. Mye mer enn vanlig, siden jeg spaserer til jobben min nesten hver dag.
    Jeg kjenner det på leggene mine.....
    For et smukt sted du er på, hos din venninne. Jeg trodde først det kanskje var på Thy.....
    Ellers må jeg tipse deg om øya Ærø, som vi tilbragte en uke, for to år siden. der tror jeg du hadde trives............
    Ha en fin uke.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.