fredag den 18. juni 2010

Min egen ko


Jeg har en hund, som hedder Aimee. Hun er en brun labrador og hun fylder 2 år til august. Hun opfører sig dog stadig som en stor hvalp. En stor glad hvalp med mod på livet. En lillesøster, som gør lige det, hun har lyst til. Sådan da.
Men Aimee har vist haft et tidligere liv. Det er der jo mange, som har! Og i sit tidligere liv må Aimee have været ko. En stor brun malkeko med medalje i drøvtyggeri. Og Aimee har ikke glemt sine kundskaber som ko. Hun tygger stadigvæk her i sit nye liv, hvor hun er labrador, hund og startet på en frisk.
Men hvorfor give slip på noget, som er godt? Når man nu kan huske smagen af det friske, sprøde og saftige grønne sommergræs? Når man nu kan tage sig for af retterne, mens man går tur eller simpelthen når man er ude i haven?
Nej vel!? Aimee elsker græs. Og hun spiser det hele tiden! Jeg er holdt op med at være forundret over det. Sådan er Aimee! Hund ... og ko. Min helt egen ko. Og sød er hun, når hun med sine store kæber gumler græs. Om hun ikke får ondt i maven? Tilsyneladende ikke. Hun kaster aldrig op. En af hendes små lidenskaber er det nyslåede græs. Altså det, som bliver liggende i klumper tilbage (kærestens havetraktor er ikke helt, hvad den har været!). Det bryder jeg mig ikke om hun spiser. Men det gør hun! For Aimee har helt sin egen dagsorden. Og jeg har helt min egen ko!

Og jo, koen eller hunden, som hun jo egentlig er, spiser også andre "mindre gode" sager. Det skal vi ikke komme ind på her! Men man er vel labrador ... når man ikke er ko altså.

13 kommentarer:

  1. Haha, det var morsomt at læse - og bare Aimee ikke bliver dårlig af græsset, gør det nok ingen ting :-)
    Ha' en dejlig fredag, Lene, og giv Aimee et lille klap fra mig!

    SvarSlet
  2. Herligt at læse at Aimee kan huske tidligere liv som ko og har vanerne med sig :)
    Black spiser også græs næsten dagligt, men det er en speciel slags han går efter.
    Vuf til Aimee og dig fra Black og mig

    SvarSlet
  3. Dejlig hund, æh ko...tak for en skøn beskrivelse. Det er en dejlig start på dagen.

    Kh. Lisbeth

    SvarSlet
  4. :)) aller først tak for dine dejlige kommentarer:))

    men hør nu, din hund spiser græs fordi den vil rense maven :) den vil ret og slet ha en tarmskyllning :)) og brække seg :) og den gjør den nog snart.. alle hunder gør det..

    ha en deilig weekend:)) knus

    SvarSlet
  5. Tenker at Bea har et poeng her !! Gratis helsekost. Men det høyrest ut som hunden er over gjennomsnittet interessert i helsekost !!

    SvarSlet
  6. Hahaha! Der er fårehunde og kohunde :)

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  7. Vi mennesker er ikke noe bdre, for vi spiser salat. Og noen har tilogmed blomster i salaten!
    Jeg synes din hund må fortsette å være en ku.
    Min katt spiser mus og fugl, og en gang kom hun med en rotte.....uææææ....Jeg hadde da håpet på at hun kunne være litt mer feminin og ikke dra med hjem slike beist.
    God weekend.

    SvarSlet
  8. Vakre Aimee:) Da har Major vært ku i sitt tidligere liv også...han spiser gress hele tiden og jeg ser han nyter det:))
    Ha en flott helg, kos dere:) Vi drar på hytta snart i kuling og regn!!
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  9. Altså er godt ord. En KO. Tror den og Santa er i samme familie... De skøre labradors æder bare alt for meget ulækkert:o)

    God week, Kh Betina.

    SvarSlet
  10. Har du husket at fortælle Aimee at hun er hund, hvordan skulle den ellers vide det Lene?
    Herlig historie, har du tænkt på om den er vegetar?
    God fredag Lene.

    SvarSlet
  11. HA HA - så er Kenzo også en "ko" til tider :P Men er det ikke for at regulere øh tarmfloraen at de gør det? Men pudsigt nok er det også en bestemt slags græs Kenzo går efter *GGG* Knus og god weekend til dig og dine skønne hundepiger fra Kenzo og mig ;)

    SvarSlet
  12. Oj, da er det flere.. Balder har også vært ku, ikke bare spiser han masse gress men han "mø`er" også...lager samme lyd som kua og stanger som en okse når han vil ha kos, hehe. Nydelig er Aimee, sjokoladebrun, nam nam. Gi henne et par år til så blir hun vel voksen, kanskje - det er ikke alle som blir det. Men hva er vel bedre enn en leken livsglad ku, eh, hund. Ha ei flott helg med hundene sine. Klem fra Balder og meg

    SvarSlet
  13. For en hærlig beskrivelse av Aimee:) Ikke værst å være både hund og ku i en og samme person,,,hm, mener en og samme hund;)
    God helg til deg fra meg, min venn;)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.