tirsdag den 22. juni 2010

Kender du det?


Kender du det? Man går i seng, fuldstændig opsat på at få en god nats søvn. På bare at lægge sit hoved på puden for straks at falde i en dyb og velgørende søvn, som bringer en helskindet og udhvilet frem til morgenen. Helt frem til det tidspunkt, hvor vækkeuret ganske blidt minder en om, at nu er det altså tid til at stå op. Man åbner sine øjne og mærker straks, hvor frisk og udhvilet man føler sig. Mærker energien i hele kroppen og lysten til at tage for sig af dagens retter. Springe ud af sengen og komme i gang!
Kender du så det? Søvnen kommer ikke. Man ligger dér og tankerne kommer vandrende. Først en, så en anden. Banker på og forstyrrer. Man er træt og alligevel ikke. Tillader først tankerne, siden irritationen over ikke at sove endnu. Velvidende, at morgendagen bliver lang og at det virkelig ville være en god ide at få sin skønhedssøvn. NU!
I går var det mig, der lå dér. Tiggede og bad søvnen om at overtage min krop, slette min tanker og vugge mig afsted på drømmehavet. Men søvnen legede kispus med mig! Den drillede og hviskede i mørket om, hvor skønt det ville være, hvis jeg bare kunne overgive mig. Men noget holdt mig tilbage fra drømmeland. Jeg ankom altfor sent! Nu er der ikke flere timer med søvnmulighed tilbage. Dagen har kastet sig over mig og det bliver af de lange. Arbejdsdag. Siden sølvbryllup. Jeg fristes til at udtale et vrissent "typisk". Men det gør jeg selvfølgelig ikke! ;-)

Hybenroserne på buskene nede af markvejen ser smukke og friske ud. Når de kan, så kan jeg også!

7 kommentarer:

  1. Uha ja, jeg kender begge udgaver :-) Jeg har et lille afslapningsprogram på min iPod, jeg bruger, når jeg ikke kan sove, og det virker næsten hver gang. Der er ikke noget så træls som at føle sig træt, når der venter en lang dag med opgaver.

    Jeg håber du kommer godt igennem dagen og får en dejlig oplevelse med sølvbrylluppet! Klem :-)

    SvarSlet
  2. Megan, jeg håber du holder hele dagen.
    God fornøjelse - både med arbejdsdagen og sølvbrylluppet.

    SvarSlet
  3. OM?
    Lige nu er det bare ikke mig, men Bellamin, der vender og drejer sig og har svært ved at nyde morgengryet...

    Rigtig god dag :)

    Klem fra
    mette, som har tilladt mig at linke til dig under "dagens blogger" i min sidebar. Jeg håber det er i orden?

    SvarSlet
  4. JA! Det høres veeeeldig kjent ut! Men jeg får si som min gamle skjef sa(hun lå våken maaaaange netter) Det er ikke dødelig å ikke sove. Det er bare svært ubehagelig!:)

    Ha en gooood dag, kjære deg! :)

    God klem

    SvarSlet
  5. Ja, du kan tro, jeg kender det. Og det er typisk, som du skriver, natten til en dag, hvor man helst skal være på toppen. Som regel kapitulerer jeg og står op sammen med dynen, så jeg kan sidde i en stol og læse. Eller også spiser jeg lidt - en kop youghurt kan af en eller anden grund hjælpe. Men uanset nattesøvnen (eller manglen på samme) så håber jeg, at du får en dejlig dag... :-)

    SvarSlet
  6. JA det kan du tro jeg kender. Jeg kender også det at vågne midt om natten og ikke kunne falde i søvn igen selvom man er træt! Håber du har haft en god dag på trods af manglende nattesøvn. Knus

    SvarSlet
  7. Det er sjældent at jeg ikke kan sove, men det hænder, og det kan enten skyldes manglende søvn (overtræthed) eller at man er for udhvilet, men et forstyrrende element er det under alle omstændigheder, og jeg tror ikke at der er nogen mirakelkur, måske skulle man forsøge at gøre søvnløsheden til sin ven, simpelthen forsøge at lade være med at gøre den til et problem, så måske Lene.
    Håber at det er gået godt med dagen.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.