mandag den 7. juni 2010

Juni, Josie og jeg


Sikke en dag! Først nu kan Juni og jeg sætte os ned i stuen med en god kop te og få talt lidt sammen. Morgentankerne udeblev sammen med manglende internetforbindelse. Det er der rådet bod på. Der er nu igen forbindelse til omverdenen, men morgentanker er blevet til aftentanker. Det er også fint nok, proklamerer Juni, den evige optimist. Dejlig te, i øvrigt! Jeg nikker. Hun har ret. Teen smager godt. Og det er fint at sidde her og bare sludre, mens dagen går på hæld og himlen tager sin sorte regnvejrskappe på. Hundene snorker veltilfreds og fjernsynet er forbavsende stille. I dag har vi glemt at tænde. Med vilje!

Josie sover tungt og er tilfreds med sin indsats hos dyrlægen her til eftermiddag. Hun skulle have sin årlige vaccination. Eftersom hun er ved at være en ældre dame, som fylder 11 år til august, så er dyrlægebesøgene jo altid ekstra "spændende". For som vi alle ved, følger der ofte diverse skavanker med alderen. Men heldigvis er Josie en af de friske! Hun holder sig fint og fik ros af dyrlægen. Nå ja, måske lige lidt tandsten og jeg fik til opgave at børste tænder på hende fremover. Altså prøve på det. Vi starter denne øvelse i morgen. Glæd dig Josie! Jeg håber ikke, at hun vil finde det ligeså rædselsfuldt som at få klippet negle. For det bryder Josie sig absolut ikke om! Og det er en underdrivelse. Vi er altid 3 personer om at holde hende, når dyrlægen skal klippe hendes negle. Hun stritter imod, spænder sin gule krop og er parat til at lave en mesterlig houdini, så snart en af os slækker på vores greb. Jeg prøver altid at bestikke hende med gode guffer, men hun gennemskuer mig med det samme. JEG SKAL IKKE HAVE KLIPPET NEGLE! Hun er en stædig løve, min gule sol, og hun gør, hvad hun kan. Men, neglene blev klippet i dag! Og det skal hun have, hun bliver aldrig sur på dyrlægen. Hun bærer ikke nag. Hun er en dejlig pige, min Josie!

Juni klapper forsigtigt Josie og beundrer hende. Tænk at være som Josie, når man aldersmæssigt er defineret som gammel. Frisk. Stadig nysgerrig på livet og alle dets mirakler og forunderlige mysterier, som bare er til for at blive opdaget. Og genopdaget! Juni og jeg smiler og nikker til hinanden. Sådan vil vi også gerne bære vores alder. Med værdighed, stolthed og en god portion nysgerrighed!

Billedet af Josie er taget af Jeanette Helsted.

4 kommentarer:

  1. Så bra at nydelige Josie er frisk og rask :) Tannpuss er lurt ja.
    Jeg var veldig flink til å pusse tennene på hundene en stund...men nå har det sklidd ut
    :(. Kaja liker å få tennene pusset, Gaia derimot er lite begeistret for det!
    Morsomt at det må 3 personer til for å klippe klørne til Josie! Har hun alltid vært vanskelig på det, eller har du komt borti en nerve en gang?
    Kaja var veldig flink når jeg skulle klippe klørne før, men etter at jeg kom bort i en nerve to ganger er hun nå urolig...så jeg har overlatt det til Frank! Da oppfører hun seg bedre. Gaia er veldig flink...sitter helt rolig og kunne ikke bry seg mindre om hva vi drev med når vi gjør det :)

    Ja, det er herlig når hundene får bade :). Og det er gøy med hunder som trives i vannet og som svømmer i vei :). Jentene dine blir nok fornøyde når de får bade masse i ferien :)

    God natt!
    Klem

    SvarSlet
  2. Josie er en dejlig hund, og jeg kan sagtens forstå, at du er glad for hende. Det er godt at have dyrevenner (og det er godt at have overstået et dyrlægebesøg...;-) )

    SvarSlet
  3. He he, lyder som en stærk gammel pige. Dejligt hun er så frisk endnu. Håber vores Santa bliver lige så gammel. Hun spiser bare alt muligt ulækkert - gør jeres labradors også det ????
    Godnat fra Betina.

    SvarSlet
  4. Det er et helt vidunderligt billede af hende. Stærk, opmærksom og vis ser hun ud! :-)
    Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.