torsdag den 10. juni 2010

Hu Hej Høj


Hu hej, hvor det gik på løbeturen her til eftermiddag. Over stok og sten ... eller rettere sagt, ud af landevejen med IPod og Keeva i løbeselen. Jeg havde gode ben i dag og en masse rastløs energi, der bare skulle brændes af. Den blev brændt af, men jeg er ikke brændt ud! Slet ikke! Det var en dejlig tur! Luften var forholdsvis frisk efter dagens heftige regnvejr og duften fra træer, blomster og marker var helt vidunderlig. Og så musikken ... den driver mig frem!

Det er dejligt at mærke, at energien og den gode rytme nu kommer efter ca. 3 kilometer. Hvor jeg tidligere begyndte at blive træt omkring 3-4 kilometer, bliver jeg nu lettere og det hele begynder bare at "rulle". Det er altså en vældig dejlig fornemmelse! Det er det hele værd! Tiden endte da også med at blive fin! Vi er på vej mod stjernerne, Keeva hund og jeg. Sådan føles det i hvert fald og det er det vigtigste. Den gode følelse! 7 kilometer ... vi er godt på vej mod de 10K, som vil være forbeholdt vores ugentlige skovløbeture.

Løb betyder alverden for mig. Det er min meditation. Min udvej og hjemvej. Det er en fantastisk måde at genskabe balancen på, når det mentalt koger lidt i øverste etage. Det giver velvære og det giver energi. Hvad skulle jeg dog gøre uden?

5 kommentarer:

  1. Tak for en skøn beretning om glæden ved at løbe.

    SvarSlet
  2. Du skal da heller ikke undvære det Lene, du er inde i en rigtig god rytme nu, så det er bare om at holde fast, samt holde sig skades fri.
    God tur næste gang du skal afsted Lene.

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det dejligt, Lene. Jeg kan godt forstå, at du elsker dine løbeture... :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig brudt mig om at løbe - heller ikke som barn.
    Men hvor jeg misunder løberne, når jeg møder dem derude.
    Jeg tror på, at man har det rigtig godt både fysisk og mentalt efter en lang løbetur.
    Det må være den samme følelse, som jeg havde, da jeg et par sæsoner cyklede frem og tilbage til Sorgenfri (13 km) hver dag.
    Jeg havde ufattelig meget energi dengang.

    Når jeg ikke har Rufus mere, vil jeg købe et par gode løbesko og lunte lidt rundt om søerne :)

    Rigtig god weekend, Megan :)

    SvarSlet
  5. Du er inde i et godt flow og en god periode. Det er berusende, og man kan næsten ikke få nok...
    God weekend til dig
    Knus
    Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.