onsdag den 16. juni 2010

Den rette hylde


Jeg følger spændt med, mens blandt andet Mia og Madame prøver at finde den rette motionsform, som både giver glæde og det ønskede vægttab. Mia har iværksat en kampagne "Sommerslank og Sund" og flere bloggere har meldt sig under fanerne. Et virkelig godt initiativ, synes jeg. Jeg hepper fra sidelinjen, fordi jeg jo er så heldig, at jeg har fundet min rette hylde hvad motion angår. Jeg har mit løb! Og jeg kunne ikke tænke mig nogen anden form for motion. Det passer mig helt perfekt. Jeg vil endda bruge så store ord som: Jeg elsker det!
Det får mig til at tænke på, at vi mennesker i grunden er lykkeligst, når vi finder vores rette hylde. Den rigtige partner, det rigtige job, hobby, venner ... og ja motionsform. Når det bare klikker og man ved, at her har man det godt, så falder noget på plads. Jeg har den fornemmelse, når jeg er ude at løbe. Og jeg håber og tror på at finde den fornemmelse, når jeg udfører mit job. Det, jeg drømmer om. Og som ikke er helt klart defineret endnu.
Juni nikker, mens hun drikker kaffe og beundrer den fine udsigt fra køkkenvinduet. I dag skinner solen og himlen ser lovende ud. Skyerne har trukket sig tilbage. Hun smiler. Du har ret! Jeg har også fundet min rette hylde. Den rigtige måned: Juni!
Og jeg kan se, at Juni trives med at være Juni. Hun befinder sig godt. Der er en aura af ro og velvære omkring hende.
Men, siger jeg, for det kender jeg jo fra mig selv, drømmer du aldrig om at blive en helt anden måned, Juni? Prøve noget nyt. Jeg er selv svært glad for små eventyr og kan godt lide tanken om "noget nyt", så jeg er nødt til at spørge. Måske kunne du blive December? Min fødselsdagsmåned! Det kunne da være hyggeligt.
Men Juni ryster på hovedet. På et tidspunkt ved man bare, at man har fundet sin plads. Jeg har fundet min måned. Her slapper jeg af, fordi jeg er mig! Den rigtige mig. Jeg trives, jeg blomstrer!
Og det gør hun, Juni. Det er smukt og grønt derude, og hvis bare solen ville finde sig godt tilrette som sol på skyfri sommerhimmel, så skal jeg såmænd ikke klage ...

7 kommentarer:

  1. Jeg er bare så spændt på at høre, hvad det er, du går og drømmer om... Men jeg finder nok ud af det, når tid er... :-)

    Du har helt ret - det gælder om at finde den hylde, man trives på. Med hensyn til job ved jeg, hvad jeg kan lide (flere ting faktisk) - men med hensyn til motion... så har det været en sløv omgang; det indrømmer jeg gerne. Men NU er jeg kommet i gang - endda godt i gang - så nu er det bare med at holde fast.

    SvarSlet
  2. Det var meget smukt at læse, Lene - ja, det gælder om at finde sin rette hylde. Bruger du nogle specielle løbesko, så du skåner fødder, led og knæ? Kan bentøjet klare, at vi løber hver anden dag? Jeg har haft Gunnar Nu Hansen i studiet mange gange, og han påstod, at han havde ødelagt sine knæ ved at spille for meget fodbold. Han kunne kun gå i sine sidste sidste år ved støtte sig til en Irma-indkøbsvogn.
    Klem og ha' en skøn sommerdag!

    SvarSlet
  3. Godt skrevet i dag, min venn. ;-)

    SvarSlet
  4. Madame, ja jeg løber i ”specielle” løbesko, som passer til min løbestil. Jeg har været på løbebånd hos eksperter flere gange. Vil man løbe ”for alvor” er det en god investering at komme af sted og få hjælp til at finde de rette sko. Det er også en del af det at undgå skader! Jeg har brug for den støtte, mine sko giver mig, da jeg pronerer (falder lidt indad på foden) og kan hurtigt mærke, hvis mine sko ikke giver mig den fornødne støtte.
    Man kan sagtens løbe hver 2. dag. Man skal bare huske at mærke efter! Nogle gange man have brug for længere restitution, også afhængig af længden og intensiteten (fart) på den sidste tur.

    Stakkels Gunnar Nu. Kunne han ikke have fået en rollator? Men en Irma indkøbsvogn er da også lidt sjovere og så kan man jo plads til lidt bagage samtidig ;-)

    SvarSlet
  5. Jo, Gunner Nu kunne helt sikkert have fået en rollator - men jeg tror, det var for pinligt for ham. Tak fordi du fortæller om løbesko!

    SvarSlet
  6. Hej Megan :)

    Kan kun tilslutte mig din glæde og begejstring ved løb. Hvis jeg kunne ville jeg ikke interessere mig ret meget for anden sport. Men skaden tvang mig til det, og det har heldigvis givet mig nogle gode oplevelser med andre former for sport. Men der er intet der kan måle sig med løb.
    I mandags var jeg (stadig) træt, men tog alligevel løbeskoene på, og jeg nød turen, i modsætning til hvad jeg troede jeg ville. Det var skønt at høre fuglene og mærke den friske luft i ansigtet og lungerne.
    Knus Karina

    SvarSlet
  7. Den rette hylde, jeg tror desværre at mange leder efter den endnu Lene, det drejer sig om at man lytter til sine følelser frem for til sin fornuft, og det tror jeg at mange af os har svært ved.
    God dag.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.