onsdag den 30. juni 2010

Karinas Buddha tanker


Mød min gode blogveninde Karina! Karina har en blog som hedder Skriblerier fra en Dagdrømmer og jeg har med stor glæde fulgt Karina, siden blogland åbnede sin verden for mig. Jeg læser utroligt gerne om Karinas store løbeglæde, hendes ihærdige træning og de mål, hun sætter sig. Hun er en sej pige, Karina, og jeg hepper gerne på sidelinjen, når hun trækker i løbeskoene og sætter i gang. At Karina så ofte også hepper på mig, både når jeg løber og i helt andre sammenhænge, gør det jo bare endnu mere dejligt ;-)

Karina har for nylig lavet sin egen lille mentale løbeskole med gode løbe Buddha bud. Men jeg synes nu faktisk, at mange af de tanker, Karina gør sig, sagtens kan bruges i andre sammenhænge også. Det seneste bud hedder "Aldrig give op" og det blev jeg utrolig inspireret af. Karina skriver og jeg citerer:

Giv ikke op, når løbet føles hårdt og der er langt i mål. Tag et skridt af gangen, lav regnstykker i hovedet, begynd at messe mantraer, visualiser målet - eller hvad der nu virker. Find rytmen og bliv ved, selvom tempoet er sat ned.

Giv aldrig op selvom du er skadet. Dyrk styrketræning og søg viden, men lyt også til hvad du kan mærke er rigtigt for dig. Tro på det! En dag løber du på stranden igen :)
Karina, tak for at du deler dine velgørende Buddha tanker med os andre. Jeg kan bruge det i min løbetræning, men så sandelig også i mange andre af de ting, jeg tumler med og træner på i livet. Som du også skriver: Man kan træne i at være positiv. Man kan træne i at være negativ. Man bliver god til det man træner til!

Besøg Karinas gode blog her.

Billedet er lånt på biographyonline.net

5 kommentarer:

  1. Dette er ord som kan benyttes i selve livet.... Jobb, trening..ja det meste:) Må besøke den damen der:)
    Ha en flott kveld, kos deg:) Klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Ej, Megan...

    Nu sidder jeg her og har helt tåre i øjnene, Tusinde tak fordi jeg sådan er med her hos dig.

    Jeg er glad for jeg kan give dig lidt igen - for alle de fine ord du forgylder min/vores dage med.

    Jeg er glad og heldig med jeg har lært dig at kende.

    Sov godt. 2 nætter, så har du ferie :)

    Knus Karina

    SvarSlet
  3. Dette var vise ord, det er sant at man blir god til det man trener på.

    Mange fine innlegg og bilder under her (det er litt travelt om dagen, og ikke så mye tid til blogglesing), men nå har jeg lest og kost meg. Vakker valmue i headeren :)

    SvarSlet
  4. This post is actually a good one it helps new internet visitors, who are wishing for blogging.


    Also visit my web page ... acheter vues youtube
    Also see my web page :: comment avoir plus de vues youtube

    SvarSlet
  5. Hello! I just wanted to ask if you ever have any trouble
    with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended
    up losing a few months of hard work due to no data backup.
    Do you have any solutions to prevent hackers?

    my web page ... acheter followers twitter

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.