onsdag den 19. maj 2010

Venus og hvepse


Maj og Oktober går stadig hånd i hånd, men der er dog ved at komme lidt mere balance i deres forhold. Maj stråler som solen og det inspirerer den sol, som vi andre går og drømmer om, til at titte frem og synes, at det er da egentlig meget godt. Godt at stå op tidligt om morgenen, snige sig udenom skyerne og træde frem på himlen næsten uden dække. Åh sol, hvor vi dog har savnet dig!

Faktisk har Maj betroet mig, at Oktober snart må sige farvel. Det er på tide at komme videre, for ellers når hun ikke tilbage til sin måned i rette tid. Ja, du læser rigtigt. Oktober er også en hun. Det er månederne, men kærlighed har jo som bekendt ingen alder og intet køn! Det bliver en tårevædet afsked, ingen tvivl om det, men de to elskende har aftalt at mødes igen i Oktobers måned og så bliver der kærligt gensyn med både sol og varme. Det kan vi glæde os til. En rigtig efterårsromance med godt vejr. Maj og Oktober er jo begge styret af kærlighedsplaneten Venus.

Eftersom solen har kigget frem de sidste par dage og temperaturerne er steget, er hvepsene også dukket op. Jeg så et par stykker i går. Det betyder, at jeg skal have fat i min læge og mit uundværlige sommer-hvepse-kit, som består af en stor sprøjte med andreanalin og et glas med binyrbakhormon. Fra maj til oktober er jeg storforbruger af antihistamin. Ikke at jeg spiser mange af dem, men jeg har dem på mig og med mig alle vegne og så bliver de "væk". Jeg har hvepseallergi og det er jo ikke til at spøge med. Heldigvis har jeg indtil nu "kun" haft kraftige lokalreaktioner og har ikke været syg og dårlig, men min læge tager det meget alvorligt. Jeg er selvfølgelig blevet testet. Blodprøverne afslørende kun hvepseallergi, bierne kan jeg godt tåle.

Jeg er glad for, at et af de gode køb i København i weekenden var en stor og dejlig taske. Det fylder nemlig lidt, mit sommer-hvepse-kit. Men det er godt at vide, at man er allergisk og have det fornødne udstyr på sig, hvis man skulle være så uheldig. Der er også nogle gode forholdsregler at tage og det gør jeg selvfølgelig. Drikker ikke af dåser, går (suk) ikke på bare fødder på græsset (selvom jeg elsker det) og den slags.

Dagen er i gang. Må det blive en smuk solskinsdag med gode timer og ingen hvepse! Det satser jeg på!

3 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Mange dejlige indlæg fra din pen, som jeg slet ikker har fået kommenteret.
    Glæder mig at læse maj vil hilse på igen til efteråret. Håber vi får en fantastisk pinse, for vi trænger til noget sol og varme.
    Mht løb og menstruation, så løber jeg også. Men jeg må medgive at det føles tungt og hårdt, men det går som regel over. Da jeg læste dit indlæg, kom jeg i tvivl om hvorvidt jeg har menses, når jeg skal løbe det o-løb. Det håber jeg ikke er tilfældet, for det bliver super besværligt, øv.
    Jeg er også på jagt efter en taske. Jeg smed næsten alle mine rygsække ud sidste år, fordi nu skulle jeg have lidt mere stil. Og så købte jeg en "dametaske", som jeg så næsten aldrig bruger, for der kan jo ikke være noget i den :( -- jeg bliver aldrig en rigtig dame, suk.
    Glæder mig til at høre mere i fremtiden om dine københavnerture. Det er jo bare med at komme afsted, når man mærker længslen.
    Hav en god dag
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. I dag er det den første rigtige forårsdag, det skal fejres..
    Da jeg læste om din taske, kom jeg i tanke om at det er på høje tid at finde sommertasken frem, og flytte over i den..
    Nyd din dag min ven.

    SvarSlet
  3. Ih hvor skønt at I endelig får noget godt vejr.Også dejligt for løbeturene. Sikke noget med hvepseallergi men godt at du har sådan et hvepse kit! Smukt indlæg om månederne Megan!!!! KNUS♥

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.