lørdag den 29. maj 2010

Sådan set sommer


Jeg tænker på Karina, som har tjekket ind og snart løber eXtrem marathon i Silkeborg. Jeg hepper og er sikker på, at hun kan mærke de gode tanker og ønsker om, at det må blive en fantastisk tur. Du er bare så sej, Karina! Glæder mig til at høre om, hvordan det var!

Selv har jeg været praktisk og ugidelig. Læst og gloet ud i luften. Gået tur og stået stille. Siddet ude og slumret inde. Klædt i kontraster med tid til eftertanke. Nu skinner eftermiddagssolen og vinden har lagt sig lidt. Det giver mig forhåbninger om, at vi kan sidde ud sidst på eftermiddagen, drikke rødvin, mens vi tænder op i grillen og gør klar til aftensmaden. Kæresten er flittig på gården lige nu. Han er altid flittig. Jeg kan høre den gamle traktor rumle, mens han river gårdspladsen.

I morgen vil jeg ud i skoven og løbe. Jeg glæder mig allerede. De lover regnvejr, men jeg tænker, at det vil blive skønt at løbe mellem træer og ad skovstier, mens regnen siler. Men beslutter den sig for at udeblive, er det altså også fint med mig!

Alt ånder fred på hundepensionen. De 4 lab-damer har gået tur og slapper nu af. Det vil jeg også gøre. Lave te og sætte mig lidt ud i solen. Tro på, at den bliver resten af dagen og vil gøre os selskab til den lille barbecue. For griller gør vi under alle omstændigheder. Det er vel sådan set sommer!

4 kommentarer:

  1. Lyder som en stille og eftertænksom stund du fik dig. :-) Der er ikke noget så dejligt, som når man selv og hunden -e slapper af efter en god lang tur. Så er der ro i et stykke tid inden fægterierne til aftensmaden sætter ind. Jeg elsker de stunder i mellem det andet. Så er der ro - ro på mig, ro på hunden, og ro på det meste af familien.
    Jeg håber, at du får en dejlig tur i skoven i morgen. I dag støvregnede det flere gange under min tur, og det var skønt. :-D Så kommer skovens dufte også frem med fuld kraft.
    Knus til dig

    SvarSlet
  2. Det er sku sommer nu Lene, så må vi bare tage den derfra, vi er bare ikke bedre vendt med vejret og så må vi bare få det bedste ud af det.
    Der skal bare nogle grilltimer ind på kontoen når kalenderen siger sommer og når bare det holder tørvejr kan det også sagtens lade sig gøre.
    God løbetur, der er ikke noget skønnere end at komme ud og få noget motion via løb, det giver en mulighed for at tænke en masse (forhåbentlig) positive tanker.
    Jeg glæder mig til at følge din blog.
    God dag. Michael

    SvarSlet
  3. Noen dager er det å godt å faktisk ikke gjøre noen verdens ting som er "fornuftig".
    Istedetfor å gjøre rent i huset, som jeg alltid gjør når jeg har fri, har jeg tilbragt weekenden med datteren og div. hesteprosjekter, selv i kaldt regnvær. Når jeg så kommer hjem, er det kun å krype ned i godstolen under et pledd og en varm kopp te. Så får huset gjøre seg selv etpar dager!!!!

    SvarSlet
  4. Hej Lene. Håber du har haft en dejlig løbetur i regnen. Her regner det temmelig meget:-) Men igår var vejret skønt - vores yngste fyldte 1 år.
    Velkommen på min blog - kan se du også har en skøn blog - og at vi deler flere interesser (lab. retriver, løbeture og landliv). Så jeg følger da også lige med hos dig:-) Fortsat god søndag. Vh BEtina.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.