søndag den 30. maj 2010

Skovløb løb!


Som sagt, så gjort. Ved middagstid kørte Keeva og jeg afsted til skoven v. Giesegaard for at løbe tur. Jeg havde set frem til løbeturen og besluttet, at jeg ville ud og bare gøre det - uanset vejret. Sidste weekends løbetur i skoven har virkelig givet mig lyst til mere. Jeg er vild med at løbe i skoven! Kan det overhovedet lade sig gøre, vil jeg fra nu af have minimum en ugentlig løbetur blandt træer og skovstier!

Det blev en skøn tur. Synes, at min Garmin Forerunner var lang tid om at finde signalet, satelitterne drillede lidt, men endelig kom vi afsted. I fuld fart! Jeg prøvede at få Keeva til at sætte farten lidt ned, men det hørte hun ikke på. Så prøvede jeg at få mig selv til at sætte farten lidt med, men jeg talte for døve ører! Jeg havde besluttet mig for at løbe med IPod og mit løbemusik. Havde brug for rytmen, takten og at lade mine skridt forene sig med lyd, ord og baseline. Jeg tænkte et kort øjeblik på, om det ikke var synd og skam at overdøve fuglesang og den dejlige lyd af ingenting i skovens dybe stille ro, MEN sådan skulle det ikke være i dag! Nej, der skulle brændes energi af!

Keeva og jeg løb 6,25 kilometer i en fart, der ikke gav mulighed for yderligere. Vi gav, hvad vi kunne i dag og vi løb på den hurtigste tid, jeg har løbet en 6 kilometer på! Det gik først op for mig, da jeg kom og hjem og smed tiden ind i motionsdagbogen, men jeg var godt klar over, at vi havde gjort det godt. Derudaf! Jeg havde sådan brug for det og det var simpelthen en fantastisk følelse at gøre det. Jeg sang med på Nephew og mærkede en sød rus af sejr og overskud, mens mine skridt forplantede sig i skovbunden. Fedt! Nu er jeg glad. Og træt på den gode måde. Med en rekordfin tid og en lettelse i hele kroppen. Og Nephew lyder stadig i mine ører ...

8 kommentarer:

  1. Det lyder optimalt Lene, der er ikke noget så skønt som at komme ud og blive blæst igennem og når det så sker i skønne omgivelser kan det ikke blive bedre, det er skønt at hunden også får rørt sig.
    God Søndag. Michael

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn løbetur I har haft! Og nogle gange skal man bare have noget energisk med for at holde energien oppe.
    God søndag.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok dejligt, Lene - jeg får lyst til straks at løbe en tur i skoven. Men vejret er elendigt - det stormer og regner - så det må vente til i morgen.
    Klem og ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  4. Lyder som en god tur. Sådan én hvor man føler at man er flyvende. Og hvor hunden er flyvende, og ikke skal snuse her og der, fordi det er nye og velduftende omgivelser. :-)
    Kan godt forstå, at du er helt høj efter sådan en tur. Jeg håber,at energien holder i et par dage. Her har regnen nu silet ned i flere timer, så ude-liv er et no-go. :-(
    En god og hyggelig søndag aften til dig
    Knus

    SvarSlet
  5. Hej Megan,

    Tusinde mange tak for dine tanker og dit indlæg.
    Det er jeg glad og stolt over.

    Jeg har faktisk også tænkt på dig. Det var i nat, jeg kunne ikke sove fordi jeg frøs, så forsøgte jeg at forestille mig noget positivt/varmt. og så blev det til de 3 m'er. Mind, Matter og Megan :)

    Jeg er hjemme igen, træt som aldrig før og meget øm. Men vi gjorde det - selvom det var koldt.

    Knus og god søndag til dig
    Karina og tak :)

    SvarSlet
  6. LYder som en rigtig skøn tur i havde. God søndag aften. Knus

    SvarSlet
  7. Du kan få det til å høyrest kjekt ut å springa og du !! Blir det maraton neste.... Ha ei god veka.

    SvarSlet
  8. Du er bare sej.
    Mon man kan løbe med to nye hofter?
    Ville så gerne, men jeg er lidt usikker på om det holder.
    Rigtig god mandag til dig, Megan:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.