mandag den 10. maj 2010

Regn og aske


Der er ikke noget, der er så galt, at det ikke er godt for noget! Sådan har jeg tit sagt til mig selv og der er noget om snakken! Jeg har netop set nyhederne og ikke mindst vejrudsigten i håb om at få lovning på solskin og varme. Den gode meterolog bød dog ikke på meget sol de kommende dage. Tværtimod. Et lavtryk er på vej ind over Danmark og det tager et massivt regnvejr med sig. Specielt onsdag skulle blive en våd dag.

Normalt ville jeg tænke "øv" og måske endda tilføje et ikke så pænt dansk ord. Men i dag så jeg fordelen ved lavtrykket og det kommende regnvejr, for meteorologen fortalte nemlig også, at den tvivlsomme vejrudsigt - hvis man da drømmer om sol og varme - er positiv i forhold til den askesky, som ellers nærmer sig Danmark sydfra. Regnen hjælper nemlig flytrafikken med askeskyen, så den opløses eller simpelthen bliver bremset på sin rejse. Sådan regn! Jeg er med dig hele vejen og hepper på dig! Slå dig løs på min regn-ing!

Og hvorfor mon jeg hepper på regnen? Jo, for på torsdag kommer min norske veninde Eirin til København. Besøget har været planlagt længe og vi glæder os til storbyferie med hotelophold og et udvalg af københavnske fristelser. Gode snakke, gåture og oplevelser. Det skal askeskyen ikke sætte en stopper for! Så jeg kysser regnen velkommen og glæder mig så i mit stille sind over, at vejret faktisk skulle blive lidt lunere hen mod weekenden. Jeg er jo egentlig en solskinspige!

Billedet er lånt på nyhederne.tv2.dk

7 kommentarer:

  1. Håber vejret arter sig efter dit ønske. Vi har godt af lidt regn, især hvis den fjerner askeskyen. God aften til dig, Megan :-)

    SvarSlet
  2. Bra regnet er godt for noe da:) Asken vil vi jo helst slippe....
    Det er fallt snø flere plasser i midt-norge i dag..ikke hos meg heldigvis. Men jammen meg er det ikke noen varm mai nei!
    Du har en herlig helg foran deg......
    Kos dere:)
    Klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  3. Regn en gang i mellom er godt for både naturen og luften, og hvis det helper mot askeskyen er det flott.

    Så koselig med besøk, får håpe turen går som planlagt. Ønsker deg en fin uke, og en flott helg sammen med din venninne :)

    SvarSlet
  4. Hej Megan,

    Flot foto, det minder faktisk lidt om Island - de åbne vidder.

    Krydser fingre for dig denne gang og håber alt flasker sig, så du kan komme til staden m. veninden og masser af livsnydelse der.

    Knus Karina

    SvarSlet
  5. Takk for hilsen og gode ønsker på bloggen min. Ja, regn kan være så mangt, og velger man som du å se det fra den positive side, er regn avgjort en bra ting! For meg er regn om våren meget positivt, og bringer med seg duften av våt muld, og håpet og troen på ennå en fantastisk sommer.

    Ha en flott vårkveld.

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  6. Håber ikke der bliver problemer med askesky igen. Lyder skønt med besøg - så kan jeg godt forstå du ikke har noget imod regnen ;) Knus og god aften.

    SvarSlet
  7. Ja, vi må virkelig håpe at askeskyen løser seg opp, og at solen igjen vil skinne mot slutten av uka:)
    Høres ut som du har ei kjempekoselig helg foran deg med venninnebesøk:) Kos dere masse,
    klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.