onsdag den 19. maj 2010

På søvnkanten


Dette er synet fra køkkenvinduet og baghaven. De ultimative majfarver. Grøn, gul og blå. Det syn og de farver er for mig indbegrebet af forsommer. De får mig til at drømme og til at længes efter mere - meget mere sommer!

Hvordan kan man være sommerkvinde, når man er født i december? Eller måske er det netop derfor? Jeg elsker sol og sommer, varme og blå himmel. Elsker at være ude, spise ude. Tænde op i grillen. Lave bål. Sidde dér, mens duggen falder og aften bliver til nat. I hvert fald når jeg har fri næste dag!

Men nu, nu hvor mørket stille falder, må jeg kapitulere. Jeg har nemlig ikke fri i morgen! Forsigtigt vil jeg liste op af trappen og lægge mig under dynen, ledsaget af en god bog (og et par briller, for nu kan jeg ikke læse uden mere!). Lytte til fuglene, som stadig synger. Og så bare lade mig falde, falde, falde ... blødt i søvn.



GODNAT!

2 kommentarer:

  1. Så vakkert!

    God natt, Megan. Sweet dreams.

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  2. Vackert Megan.
    -starkt jobbat att även löpa trots ...

    /Mats

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.