onsdag den 5. maj 2010

Dialog med Maj


Der er ikke meget sommer over maj endnu. Selvom alting bliver grønnere dag for dag og naturen er ved at iklæde sig den prægtigste klædedragt af grøn i alle farver, så udebliver solen og varmen. I går meldtes der om sne og hagl i flere dele af landet. Vi var forskånet, men det var koldt og morgenen startede med let frost. Jeg har haft fat i Maj, men hun er hverken til at hugge eller stikke i. Hun er jo tyr og temmelig stædig. Maj ler. Jeg er ikke stædig svarer hun, jeg er vedholdende! Jeg sidder her og undrer mig lidt over, hvad det dog er, hun holder ved. Prøver hun at fastholde det ustabile, tidlige forår, hvor frosten stadig blander sig? På nuværende tidspunkt udgør den jo en vis fare for frugttræerne! Blandt andet. Og måske også en fare for mange menneskers gode humør!?

Nej, nu må du holde op, svarer Maj, mens hun drikker kaffe. Hun ser allerede blændende godt ud. Ikke noget med morgenhår og nattøj her. Næh, hun har skam allerede været i bad, sat hår og lagt make-up. Ingen tvivl om at min gæst på pensionatet, Maj, har stor sans for harmoni og skønhed. Hun omgiver sig med smukke ting. Nogle siger også, at hun har grønne fingre. Jeg overvejer derfor, om hun ikke kunne gå i gang i min have herude? Blive min personlige gartner og gøre sig nyttig, når nu hun alligevel er her? Måske, svarer hun bare. Men kan du ikke være lidt stille? Jeg lytter lige til et fantastisk stykke musik, hør bare.

Jeg kan nu kun høre fuglesang og morgenen, som lister forbi mit vindue. Dagen er i gang igen. Jeg har sovet godt og kunne sagtens have sovet mere. Bare ligge dér under dynen i varmen og lade morgenen blive til formiddag. Næh vel? Det gør jeg sjældent, A-menneske som jeg er. Dagen byder på arbejde, en stor mailing skal søsættes og ved middagstid skal jeg en tur forbi kiropraktoren. I aften skal jeg løbe tur. Muligvis skal vinter-løbetøjet i spil igen? Det er helt op til Maj og hendes potentielle affære med solen. Mon hun overvejer?

På billedet fætter egern, som holder til i sommerhushaven. Og nej, mit lille kamera kunne ikke zoome yderligere!

7 kommentarer:

  1. Hvor dejligt at egernet viser sig :)

    Vi må vist konstatere, at det måske sletikke er Maj, der er kommet, men stadig April, der driller, forklædt som den skønne Maj. Måske de deles om tjansen?

    God dag :)

    SvarSlet
  2. Godt du lige fik talt et alvors ord med hende maj.

    SvarSlet
  3. enda bra du tar noen alvorsord med mai!! La oss håpe hun tar til vettet og hører på deg:)
    Tror du må bruke vintertøy enda ja...jeg gjør det, selv om jeg la det bort. Men nå er det fram igjen.
    Ha en flott dag, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  4. Åh, sikke en skøn beskrivelse af den dejlige men også lunefulde Maj.

    Håber, at du kan holde varmen i aften, når du skal løbe.

    Hilsen LisbethK - selv et maj-barn.

    SvarSlet
  5. Ja, det har været koldt i de sidste par dage - vi måtte tage handsker på i går aftes, da vi gik tur, for at holde varmen :-) Men hvor er det dog smukt med alt det grønne og med blomstrende buske - jeg tilgiver gerne maj ;)

    Ha' en dejlig aften, Megan, klem!

    SvarSlet
  6. Tenk om ho kunne høre på deg.
    VI VIL HA SOL OG VARME, er lei av ullklea =(
    Klem fra oss!

    SvarSlet
  7. Ja, mai kan virkelig være lunefull!! Her våknet jeg med sne på marken i morrest...
    Håper du hadde en fin løpetur i kveld,
    ønsker deg en vakker torsdag,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.