torsdag den 6. maj 2010

Knæk og en løbetur


Jeg måtte en tur til kiropraktor i går. Efter lang tid uden problemer, var min lænd igen begyndt at blive stram og jeg begyndte at få ondt. Jeg kender turen. Jeg ved, at jeg nogle gange kan få det udbedret gennem mine løbeture, god udstrækning og rygøvelser (som jeg burde lave meget oftere og regelmæssigt!), men jeg ved også, når det ikke lykkes og når jeg begynder at spænde hele vejen op i ryggen. Så tager jeg afsted!

Jeg er blevet glad for kiropraktiken. Jeg kan godt lide det faktum, at kiropraktoren gennemgår hele kroppen og ikke kun behandler lokalt og dér, hvor smerten umiddelbart sidder. Det viser sig jo ofte, at problemet stammer et helt andet sted fra. Jeg har fuld tiltro til "knækket" og kan mærke en forbedring allerede efter første behandling, selvom jeg selvfølgelig bliver lidt øm. Det er nok individuelt, men det fungerer fint for mig. Desuden kan jeg som regel nøjes med et behandlingsforløb på 2-3 gange, fordi jeg kommer, inden det sætter sig til noget mere "alvorligt".

I går fik jeg at vide, at jeg skulle gå hjem og lægge isposer på. Det overhørte jeg! Jeg gik i stedet hjem og tog løbetøj på. Det gode varme løbetøj, mine vinterløbebukser og den langærmede undertrøje under t-shirt og jakke. Ja, for Maj flirter jo med vinterlige elementer! Løbetur på 5 kilometer og god udstrækning gjorde underværker. Jeg havde mindre ømhed om aftenen og her til morgen slet ingen. Jeg er bare "lettere" og min lænd er mere smidig. På tirsdag skal jeg igen til behandling og så regner jeg med, at det var det. For denne gang!

Billedet er lånt på kiropraktorlemvig.dk

6 kommentarer:

  1. Nogle gange kan man selv vide, hvad kroppen har godt af - men det er jo også klogt at lytte efter; og kiropraktor lyder som en god ting. Jeg har aldrig prøvet det - men det lyder effektivt - og sammensat med god træning, er det dejligt, at du er ovenpå snart igen!

    SvarSlet
  2. Hvor er du altså aktiv. Kan du ikke løbe nogle kilometer for mig også?

    Det er godt, at du kan mærke, hvornår nok er nok og blive behandlet i tide.

    God dag :)

    SvarSlet
  3. Ja, det er ikke til å kimse med stive og støle kropper! Kiropraktor er ein god ting. Jeg har fått mye hjelp selv med min nakke som til tider spiller meg et puss...
    Du får ha god bedring kjære Megan! Og ha en finfin dag!

    Klem

    SvarSlet
  4. Det er dejligt, at du er så god til at mærke, hvornår kroppen har brug for kiropraktoren. Jeg har aldrig selv prøvet sådan en behandling, men jeg har stor tiltro til, at det er effektivt.
    Ha' en dejlig dag, Megan, klem!

    SvarSlet
  5. Håber din ryg stadig er i bedring.
    ... kors ja, vi bliver jo ikke yngre, men forhåbentlig bedre til at passe på os selv. Godt at løbeturen hjalp, men du må også forsøge at huske dine rygøvelser (siger hende den skrappe fra Jylland)
    Rigtig god torsdag hos dig.
    Her hos mig er energien helt forsvundet, men jeg ser frem til hjemmebragt sushi kl. 8
    Knus Karina

    SvarSlet
  6. Det gjør godt å få knekt ting på plass ja :)
    Jeg gikk lenge til kiropraktor for 3-4 år siden og det hjalp meg også. Jeg synes det er veldig ubehagelig å høre knekkene, og jeg synes det er helt grusomt i nakken! Men det gjør veldig godt etterpå :) Så da er det absolutt verdt det!
    Deilig med en løpetur etterpå...bra det ikke gjorde saken værre :)

    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.