tirsdag den 11. maj 2010

It's a beautiful day


Der er ikke så meget at sige til det. Vejrudsigten holder stik. Det er endnu en kølig, grå morgen. Maj sover videre på sit loftskammer og er fuldstændig upåvirket. Varmen lader vente på sig, men det kan Maj også et lille engelsk ordsprog om: All good things come to those who wait! Sådan siger hun, når jeg utålmodigt åbner døren og ser hende stå der foran sit staffeli og det billede, jeg ikke må se endnu. Når jeg med hænderne i siden stamper som en olm tyr foran hende. Hun smiler bare. Maler videre.

Det ser ud til, at jeg må lade Maj være Maj og klæde mig på efter vejrudsigt og udsigt fra gavlvinduet. Jeg bruger stadig støvler, for jeg er egentlig mest til støvler og sandaler - og sandalerne står tryg og godt i bunden af skabet. De sover stadig vintersøvn.

I går fyldte Bono, mit U2 idol, 50 år. Han er en guddommelig sanger og sangskriver, som jeg fulgt siden jeg var ganske ung (og lyder nu helt gammel). En sanger med holdning. Jeg bliver aldrig træt af at høre ham synge og vil lade ham slutte af her med et af de gode, positive U2 numre: It's a beautiful day ... don't let it get away! Det har jeg ikke tænkt mig! Jeg har fat i den lange ende.


4 kommentarer:

  1. TJUB.. nu skal vi have lidt varme og slippe for nattefrosten så planter og frø kan komme i jorden..

    SvarSlet
  2. Oh, Yeah! Its a beautyful day!! :)
    Kos deg masssssse!
    God klem

    SvarSlet
  3. Sandalene får vente ja....jeg gleder meg til å ta i bruk mine:) Men det kan virke som det er en stund til.....
    Men her er det faktisk fare for sol i dag...men 7 gr...
    Klemmer til deg:)

    SvarSlet
  4. Det var et dejligt nummer, du har sat ind her- det kendte jeg ikke. Ja, mine sandaler står også stadig i skabet og venter tålmodigt :-)
    Klem og ha' en god dag, Megan!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.