mandag den 3. maj 2010

Kære Maj


Maj flirter vist med Januar, foreslår Major&Meg og det er lige før, at jeg giver hende ret. Så det tror du, ler Maj, min nye gæst på pensionatet. Og hvilken gæst! Hun flyttede ind, mens jeg var i sommerhus og har virkelig forstået at gøre sig det behageligt, må man sige. Hun har rykket om på møblerne på værelset. Der står friske blomster i en vase på bordet og det hele dufter af forår blandet med Majs forførende parfume, ustandseligt som en antydning i hendes kølvand. En duft af sommer, et løfte om mere, noget varmere ... noget, man ikke helt kan beskrive, men som man bare må forfølge. Fordi.

Maj er en livsnyder, som tager det, hun skal bruge. Hun venter ikke til lejligheden byder sig. For hende er det intet måske. Der er et - det må ske, fordi jeg vil have det til at ske! Og sådan bliver det som regel. Træer og buske får knopper, når hun går forbi. Blomster springer ud. Alting bliver grønnere og mere frodigt.

Kære Maj, siger jeg, når nu du så ofte får det, som du gerne vil have det, kunne du så ikke tage favntag om foråret, kaste din kvindelige kærlighed og forførende finesser på sol og varme og give os det vejr, vi så gerne vil have? Maj ler igen. Hun har en smittende latter og jeg kan godt se det grinagtige i, at jeg forsøger at stille krav til hendes kærlighedsaffærer. Eller rettere sagt, jeg kommer jo egentligt bare med gode forslag! Hun tager det heller ikke ilde op. Spørger bare, om vi ikke skal have god kop te og det skal vi da. En god kop te at varme os på. For det er slet ikke varmt i dag, Maj!

Men vi hygger os da, svarer hun bare. Og det gør vi!

3 kommentarer:

  1. Herlig skrevet om Mai:) Måtte HUN, for mai er definitivt en kvinne, gi oss masse deilige dager:)
    Ha en flott kveld, kos deg, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  2. Mai har en herlig forsommer-energi, og bruker å by på mange fine dager, selv om hun også kan gi oss noen frostnetter. Mai er også kjærlighetens og forelskelsens måned, bare se på dyr og fugler ute i naturen :)

    Ha en fin dag i morgen :)

    SvarSlet
  3. Jeg er barn af maj og har fødselsdag på fredag, så hun har en stor plads i mit hjerte.
    Men jeg tror, hun sover længe i dag. Det er hundekoldt udenfor:-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.