lørdag den 22. maj 2010

Fuglekoret



Det er morgen og fuglene synger. Gøgen kukker frejdigt. Det er indbegrebet af forsommer og noget af det hyggeligste, jeg ved. Vi sover med åbent vindue og man sover altså godt, når man kan mærke den friske luft cirkulere forbi næsetippen. Jeg har sovet som en sten i nat! Tungt, roligt og tiltrængt!
For i går blev jeg nemlig vækket klokken 4 om morgenen (nogle kalder det nat!) af det største fuglekor i mands minde. Alle fugle på hele Sjælland var tilsyneladende samlet ude foran vores soveværelsesvindue. De havde helt egen dirigent og øvede sig vist på noget, som helt sikkert bliver en verdensdebut og et gigantiske fugle-hit. Måske var det fugleopera? Pucchini fik i hvert fald kam til sit hår.
Jeg vågnede med et sæt! Det var et overvældende kor. Den ene fugl sang højere end den anden. Duerne kaglede med i baggrunden, måske lidt for højt i forhold til resten af koret? Men de øvede sig jo. De bliver bedre til det i løbet af sommeren. Og på et tidspunkt tager de ud og optræder med det. Det er jeg sikker på.

Nu sover jeg med ørepropper! Jeg er A menneske og sover ikke så tungt som visse andre. Når morgenen dukker op i horisonten om sommeren og lyset lister forbi mit vindue, skal der ikke så meget til, før jeg trækkes mod lyset og søvnen slipper mig. Og jeg har brug for min søvn! Så er det jo bare med at finde en løsning og ja, det er altså ørepropper, for jeg ønsker ikke at lukke vinduet og gå glip af den friske natteluft. Der er varmt ovenpå. Så her til morgen har fuglene haft korprøve, mens jeg sov trygt og godt. Dejligt at vide, at de er derude, mit smukke fuglekor. Jeg behøver bare ikke at høre dem varme stemmer op og brage igennem lydmuren klokken 4!

Nu er jeg frisk og klar til pinseferie. Klar til sommerhus og hygge med mor, hunde, have og strand. Endnu engang god Pinse til alle jer derude i det ganske land og udland. Ha' det smukt!

Billedet er lånt på gron-skole.dk

5 kommentarer:

  1. Ha, ha, din beskrivelse af fuglekoret er rigtig morsom, og jeg kender det jo fra min egen have.
    Rigtig god pinse til dig også:-)

    SvarSlet
  2. Hei igjen
    og takk for en hyggelig kommentar inne hos meg, enda en gang!
    Jeg har også lagt deg til på min bloggliste, så sees vi nok igjen.
    Jeg våkner også lettere om sommeren. her kvitres det hele sommeren igjennom, og vi våkner også til lyden av "klaskende" tennisballer, siden det er 3 tennisbaner rett nedenfor her vi bor. På den andre siden er det skog, med alle slags dyr. Her en morgen stod det er rådyrbukk og tittet på meg, da jeg åpnet et vindu. Og katten fanger fugler og mus nesten hver dag.
    Ha en flott pinsehelg! Selv skal jeg på jobb noen timer i dag, men det er bare hyggelig. :)

    SvarSlet
  3. Herlig beskrivelse af fuglenes sang.
    God pinse - nyd den alt du kan.

    SvarSlet
  4. Og rigtig god pinse til dig - det lyder dejligt at du skal i sommerhus og hygge med hundene og din mor.

    Ja, fuglene er højrøstede i øjeblikket. På mig virker det som den dejligste musik, lidt beroligende. Jeg nyder også et åbent vindue lige som dig :-)

    Varme klem!

    SvarSlet
  5. Jeg grinede, da jeg så dit indlæg, for det faldt sammen med mit i dag. Men selv om vi bliver vækket klokken 4.00, så er det vidunderligt med morgensangen alligevel, ikke?!

    God søndag... :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.