torsdag den 13. maj 2010

Forventninger


Endnu en morgen i Majs måned. Traditionen tro sover Maj længere end jeg og jeg begynder efterhånden at synes, at hun spilder tiden her på pensionatet. Men hvad ved jeg om det? Hun bruger jo tid på sit kammer, maler sit maleri, drømmer lidt og sørger for, at alting omkring hende ser godt ud. I går havde hun en aftale med et massivt regnvejr, som gav vand til marker, træer, buske og blomster. Alting er grønt nu. Men temperaturerne er lave for maj måned! Nogle nætter er vi nede nær frysepunktet. Det er bestemt ikke godt for frugttræerne! Og vi mennesker trænger vist også til sol på snudeskaftet efter en lang vinter med sne og kulde! Men der er ikke tegn på bedre vejr sådan umiddelbart og Maj er tilsyneladende upåvirkelig. Min charme rækker ikke langt her!

I dag går turen så til København. Klokken lidt over 5 kom der SMS fra Eirin, som allerede var oppe og på vej afsted. Der er godt nok langt til Nordnorge! Jeg skal hente hende i København i eftermiddag og så går turen til hotellet og en lang weekend fuld af gode oplevelser. Det er jeg sikker på. Jeg har store forventninger og jeg ved, at jeg ikke bliver skuffet. Intution og god mavefornemmelse - det stoler jeg på! Vejret? Det snakker vi ikke om. Der er tusind andre ting på agendaen, så vi løber vist ikke tør for emner forløbig.

God Kr. Himmelfart. Jeg er tilbage på søndag! :0)

5 kommentarer:

  1. Der er næsten intet der kan måle sig med en venindeweekend. Glæder mig til at høre om den:-)

    SvarSlet
  2. Kære Megan,

    Ja det lyder som nogle helt fantastisk dejlige dage du og din veninde skal have og jeg glæder mig til at læse om jeres eventyr.

    Gad vide hvilken forbindelse du har til Norge?...
    Min søster bor i Oslo og min mor og jeg skal op og besøge hende til juni :)

    Drik noget god kaffe, dejlig vin og se nogle skønne steder.

    God ferie
    knus Karina

    SvarSlet
  3. Eirin har en lang reise foran seg. Å...jeg skjønner godt at du gleder deg og har store forventninger:) Intuisjonen og magefølelsen sier alt Lene:)Jeg skjønte tvert at det var Eirin du skulle treffe når du skrev det første gangen. Intuisjon:))
    Nyt helga, kos dere:)
    Klemmer:)

    SvarSlet
  4. Jeg håber, I får en dejlig weekend sammen som turister i København, Megan - sikke en god idé!
    Ja, det er søreme koldt, men markerne står så flotte grønne nu, og rapsmarkerne er sprunget ud i al deres gule overflod. Vi mennesker må klares os på D-vitaminer, indtil solen kommer og luner os godt igennem.
    Klem!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.