torsdag den 20. maj 2010

For syns skyld


Jeg har altid haft gode øjne! Har aldrig haft brug for briller. Kun solbriller og det er jo en helt anden sag. Selvom jeg har læst og skrevet og brugt mine øjne både til både bogstaver, tal, tegn og til at se verden omkring mig, har jeg aldrig følt, at mit syn svigtede mig.

Men nu kommer alderen bag på mig. Snigende op og prikker mig på skulderen. Fortæller mig uden skælven i stemmen, at jeg faktisk ikke ser særligt godt mere ... uden briller. Jeg har i et par år haft et par billige styrke plus 1 som læsebriller. Brugte dem kun, når lyset var dårligt eller hvis jeg var syg, forkølet og lå i sengen med snotnæse. Så har det også sat sig på øjnene.

Nu er tilstanden kronisk. Jeg har netop investeret i et par plus 1,5 og det er nødvendigt. Jeg er langsynet, jeg er forfulgt af min alder! Men selvfølgelig kun lige havde synet angår!

I næste uge har jeg en aftale med min veninde, som arbejder hos en optiker i en brilleforretning og så skal jeg have en tid. Tid til at få tjekket mit syn og til at få konstateret, hvor galt det er fat. Og så skal vi ellers ved fælles hjælp have fundet et par briller, som får mig til at se både smart, klog og fantastisk smuk ud. ;-) Hverken mere eller mindre. Min veninde kommer på arbejde! Og det skal jeg i øvrigt også snart. Dagen er ny. Det er jeg ikke! Men jeg er så meget klogere ... og det er ganske vist!

9 kommentarer:

  1. Du kommer helt sikkert til at se intellektuel og sexet ud med briller. Go for it!
    Jeg har også haft briller nogle år, og burde også tjekkes igen, for de er begyndt at blive ret slidte og sløve mine briller. Der skal stærkere glas i.
    Ja vi lever og det er snart pinse og nætterne er lyse.
    Hav en god dag
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen, Megan, ja her trykker alderen på samme måde, som du beskriver :-) Men heldigvis findes der så mange smarte briller, og det er nu rart at kunne se alting klart.

    Ha' en dejlig torsdag, klem til dig!

    SvarSlet
  3. Hm, jeg kan også mærke et og andet, når jeg sidder og broderer for eksempel. Tråd og nål skal altså et vist stykke væk for at opføre sig ordentligt ;o)


    God torsdag

    SvarSlet
  4. Det er nok kun alderen som har innhentet deg:) Jeg er selv langsynt og er totalt avhengig av brillene mine...selv om jeg så som en ørn før. Men det er så mye stilige briller å velge i, det blir som et smykke, hehe:)
    Lykke til:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Det var lykken, at få et par briller der passede til mine øjne, tidligere har jeg også bare købt et par i supermarkedet:)
    Det kunne jeg bare ikke nøjes med mere, så jeg kom til optikkeren, og det var på høje tid!
    Stellene er simpelthen så forskellige og flotte, så man altid kan finde nogen, der virkelig klæder en, jeg fik fat i nogen som ikke ændrer på mit udseende, d.v.s. uden kant omkring glasset, de er perfekte til mig, og flere lagde slet ikke mærke til, at jeg gik med briller konstant!
    knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Jeg har haft briller siden jeg var barn. er spændt på at høre hvad du finder - der er så mange smarte briller i dag. Knus Anette

    SvarSlet
  7. BRILLER ER IN 8>) Veit du at mange går med innfatning uten glass, det blei fortalt på "God morgen Norge" i alle fall.
    Kos deg med nye briller og takk for påminnelsen om at det er tid for den slags (OO)

    SvarSlet
  8. Briller er et nødvendig accessoir også for meg. Og jeg velger å ha flere par, slik at jeg kan bytte dem ut av og til i henhold til antrekk og anledning.

    Takk for hyggelig kommentar hos meg. Så fint at jeg kan inspirere; det er jo noe av målet med bloggen.

    Ha en flott kveld videre.

    Mvh
    Janna

    SvarSlet
  9. Jeg har haft briller i nogle år nu, også på grund af alderen, og jeg ser det som en kærkommen lejlighed til at få lidt farve i mit blege ansigt.
    Jeg er helt klart til markerede briller der ligesom rammer ansigtet ind, og du skal ihvertfald ikke være nervøs for ikke at kunne finde et par klædelige briller Lene, jeg er sikker på at du vil tage dig rigtigt godt ud med briller.
    God aften. Michael

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.