mandag den 17. maj 2010

Den kærlighed


Kom Maj, du søde milde ... Sådan starter en velkendt sang, men sådan er min Maj bestemt ikke startet. Hun har overrasket alle med sin kølige fremtoning til trods for, at hun i virkeligheden er en varm og spændende måned. Skindet bedrager!

Der er også andet, som har bedraget mig i denne sammenhæng. Maj! Hun har ikke spillet med åbne kort. Hun har givet udtryk for, at hun var en kunstnerisk og noget introvert sjæl, som allerhelst ville befinde sig på sit værelse, bag sit staffeli og et maleri, som ingen må se lige nu. Afsløringen bliver en happening. Det skal Maj nok sørge for. En vis sans for drama og for at stå i centrum, det har hun også. Men der er også noget andet, hun har. Noget jeg ikke anede. Hun har en elsker! Hun har simpelten listet sin hemmelige elsker ind i huset og op af trappen, når jeg ikke har set det.

I går kom afsløringen så. Jeg var tidligere hjemme fra min København tur end Maj havde regnet. Maj og hendes elsker ... Oktober! Pludselig så jeg dem komme ned af trappen sammen, Maj og Oktober, hånd i hånd, smilende og glade. Forelskede. Jeg stod bare med åben mund og kunne ingenting sige. Aha, tænkte jeg, så er det derfor! Derfor at vi har kolde temperaturer, storm, regn og rusk. Oktober har en stærk påvirkning på elementerne og Maj er så forelsket, at hun slet ikke ænser sin styrke i forhold til det mere solrige og varme vejr. Hun ser bare Oktober! Da Maj fik øje på mig, rødmede hun let, men hun blev ikke rigtig flov. Søde ven, sagde hun, jeg håber da det er i orden, at jeg har gæster på værelset!?

Jeg har ikke restriktioner i forhold til mine logrende. Jeg er ikke en kvinde, som ønsker at skille elskende ad. Heller ikke selvom forår og efterår går hånd i hånd. Derfor er Oktober stadig oppe hos Maj lige nu. Hvis man elsker nogen, så elsker man nogen! Så jeg tager igen det varme tøj på og bevæger mig ud i dagen, mens Maj underholder sin elsker og omvendt. Den kærlighed!

3 kommentarer:

  1. <3 - lige på kornet, og så poetisk udtrykt. Jeg er helt solgt, elsker din personificering af månederne.

    Kh. LisbethK

    SvarSlet
  2. Nu lover DMI 20 grader, så jeg tror, elskeren er gået for denne gang :-)

    Jeg håber, du har nydt det dejlige solskin i dag, Megan, solskinsklem til dig!

    SvarSlet
  3. Først må jeg kommentere innlegget under..så herlig en helg du og Eirin har hatt:) Godt at den ble vellykket og at man ønsker å gjenta et møte:)
    Mai burde gjøre det slutt med oktober og funnet en ny!! Har hørt at juli er pen!!
    Ha en flott dag, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.