mandag den 31. maj 2010

Balance balance


Tilbage i marts måned skrev jeg om sommerfuglens symbolik. I dag tænkte jeg: Jeg må tilbage og se, hvad Megan, som egentlig hedder Lene, skrev dengang i marts. Dengang var det mest teori. Lige nu er det praksis!

I dag vender jeg tilbage til det, jeg har læst og lært, for jeg har lovet mig selv at huske på det. Sommerfuglen er symbol på, at den modgang, vi alle oplever i livet, på forskellig plan og i forskellige sammenhænge, giver os styrke. Giver os styrke til at blive den, vi er. Jeg har brug for at huske på det, fordi jeg lige nu er i en udviklingsfase, hvor tingene gør lidt ondt. Jeg skal skære noget fra og tanken om afskeden smerter, selvom jeg ved, at det er nødvendigt. Noget må vige, for at andet kan komme til.

Det hjælper lidt at tænke på, at modgangen gør mig endnu stærkere! For jeg føler mig jo egentlig stærk, selvom jeg samtidig er ualmindelig sårbar. Jeg bader i månelys og jeg dykker dybt i mine følelsers ocean for at finde de svar, jeg ved, jeg indeholder. Jeg balancerer i nuet mellem fortid og fremtid. Jeg jonglerer med muligheder, taber nogle bolde, mens andre stadig følger hinanden rundt i luften. Men mest af alt er jeg bare bundhamrende forvirret!

Accept, siger Maj til mig. Hun står med det ene ben på vej ud af døren. Oktober bærer hendes kuffert. Accepter dér, hvor du er lige nu. Svøm med strømmen og lad være med at kæmpe imod. Det har du da vist også skrevet om på et tidspunkt. Og det har jeg da vist!

2 kommentarer:

  1. Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærk Lene, det siger et gammelt ordsprog og sandt er det da også at det er de færreste der udvikler sig i medgang, vi er allesammen forvirret på tidspunkter i vores liv, men jeg tror at det er vigtigt at svømme med strømmen og lade være med at kæmpe imod som du rigtig nok siger.
    Det er i vores tanker at vi kan forandre, det udefra kommende er der ikke meget vi kan ændre, højest påvirke.
    God aften. Michael

    SvarSlet
  2. Det å turde å gå ett skritt videre, gir meg energi. Jeg elsker å ikke vite hva som vil skje.......
    Noen ganger tenker jeg litt lenger tilbake enn det du gjør....jeg tenker et år tilbake, og erindrer hva jeg gjorde på den tiden. Hva er forandret nå, og hva har jeg fått ut av det?
    Jeg ønsker deg lykke til ut av din puppetilværelse, og endelig bli til en sommerfugl!!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.