onsdag den 12. maj 2010

Alting er relativt


I morgen drager jeg til København for at mødes med Eirin og tilbringe en lang weekend som turist i min egen by. Vi skal bo på hotel og jeg vil lade som om, at jeg ikke kender det hele i forvejen. Vi skal bo midt i min bydel, mit elskede Frederiksberg, og jeg ser frem til at være turist dér, hvor jeg har boet det meste af mit liv. Frederiksberg bliver udgangspunktet. Glæder mig til at gå ind af Gammel Kongevej, slå et smut omkring Frederiksberg Allé og naturligvis gå en tur i Frederiksberg Have, hvor alting må blomstre og stå i fuldt flor på nuværende tidspunkt.

Vi skal også i Nyhavn og helt sikkert se det nye Skuespilhus på Sankt Annæ Plads. Der er sket meget i havneområdet, siden jeg forlod København for 5 år siden for at slå mig ned som bybo på landet, så meget af havnefronten og de nye spændende tiltag skal jeg faktisk også opleve for første gang.

Jeg er holdt op med at kigge på vejrudsigten. Jeg har indset, at vejret ikke bliver godt. De lover regn og temperaturer, som jeg ikke rigtig forbinder med forår og da slet ikke sommer. Det har jo før været sommer i maj! Jeg bevæbner mig med fornuftigt overgangstøj, tørklæder (og vanter, fristes jeg til at skrive), men da jeg sendte DMIs vejrudsigt til Eirin, så hun helt anderledes på det. Én af dagene skulle temperaturen snige sig op på 15 grader og det er nærmest sommeragtigt, når man bor i Nordnorge. Det er i hvert fald forår og så skal vi nyde livet på udendørs-caféerne, synes Eirin. Jeg smiler, for jeg synes jo egentlig at det er altfor koldt. MEN, man har vel vikingeblod i årene, også sådan en frossenpind som mig! De fleste caféer har jo heldigvis gode uldtæpper til rådighed, når man gerne vil sidde ude, så jeg sørger bare for fornuftig påklædning og så leger vi forår. Ligegyldigt hvad Maj har tænkt sig at gøre ved vejret.

Alting er relativt. Det er godt vejr heldigvis også!

Billedet er lånt på ibyen.dk

4 kommentarer:

  1. Oj, det lyder spændende. At bo på hotel i sin egen by - simpelthen alle tiders.
    Jeg er sikker på, at du vil opdage helt nye ting, når du ser på byen med en turists øjne.
    Jeg ønsker god fornøjelse - også med vejret. Kom nu varme.
    Klem

    SvarSlet
  2. Tror nok Eirin er vant til et noe kaldere klima enn deg:)) Været får dere kle ut og bare kose dere sammen:) Helga høres topp ut, deilig å være turist i egen by:)
    Her skinner sola i dag, det skal nytes...
    Klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  3. det lyder skønt at være turist i sin egen by. Rigtig godt fornøjelse med det hele - håber i får nogle hyggelige dag. Knus

    SvarSlet
  4. Det er da bare en super idé med at lege turist i dit tidligere turf. :-) Når man bare er inde og ordne ting og sager, falder man jo i den grad tilbage til gamle vaner. På din måde kommer du til at opleve det anderledes, er jeg sikker på. Jeg sender gode tegn til vejrguderne og håber på et par dejlige dage for dig og Eirin. :-D
    Knus Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.