søndag den 2. maj 2010

Afslutning og begyndelse


Weekenden er næsten forbi. Der er kun søndag aften tilbage og søndag aftener er altid ensbetydende med den afslutning, som vi ofte har svært ved at forlige os med. Det er selvfølgelig kun, når vi glemmer at huske, at enhver afslutning er en ny begyndelse! ;-)

Det er har været en fin weekend i sommerhuset. Vejret var ikke rigtig med os, for vi havde jo håbet på sol og gode timer på terrassen. Sådan blev det kun her søndag formiddag, ellers var det regnvejr og vi tilbragte en del tid indendørs med læsning, yatzy og også et par gode film. Jeg kan varmt anbefale "Julie & Julia" med Meryl Streep i den ene hovedrolle. Hun var formidabel, sjov og velspillet. En herlig film, som også handler om at blogge og om at tro på sine drømme. En komedie af de gode og i øvrigt baseret på en rigtig historie.

Hundene fik et par dejlige ture på stranden. Jeg tog dem derned én af gangen. Det gjorde, at jeg havde fuld kontrol over dem og både Aimee og Keeva hyggede sig i og omkring vandet og var meget lydige og søde. Se bare de skønne billeder.

På vej hjem fra sommerhuset fik jeg et opkald fra en god ven, som jeg ikke har haft forbindelse med længe. Jeg kørte bilen ind til siden, stoppede den og tog imod samtalen med kyshånd. Det var godt at høre den stemme igen! Godt at få sagt og hørt. Jeg sad der i solen, i vejsiden med udsigt til Roskilde Fjord og forstod, at alting falder på plads. Før eller siden.

Weekenden er slut, ja. Men maj er flyttet ind på pensionatet og en ny måned er i gang. Meget mere i morgen, selvom det næppe bliver som morgentanker, da min Internetforbindelse hænger i bremsen. Men men ... mon ikke Internet-manden fixer det i løbet af i morgen?




6 kommentarer:

  1. Hundene dine er så vakre Megan;)
    Ønsker deg en riktig fin ukestart,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet
  2. Så flotte bilder Megan:) Artig å se deg også:)) Flott dame:)
    Jentene dine er noen supre eksemplarer av rasen..
    Helga hørtes god ut til tross for regn:) Her hos meg har mai flirtet med januar tror jeg, hehe, iskaldt jo:)
    Ha en flott kveld, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  3. Det var en skam, at det regnede en del de første par dage i bededagsferien. Alligevel må vi fryde os over, at naturen fik et bad og strålede hele søndagen :)

    Hvor er det dejlige strandbilleder med dine piger i leg.
    Der er vidunderligt ved Roskilde Fjord. Det er også her, vi boltrer os :)

    Findes der noget bedre end at holde om sin hund og bore ansigtet ind i dens pels? :) Dejligt billede af dig og Keeva :)

    Jeg læste engang Sanne Salomonsen besvare et spørgsmål om, hvilken duft, der var hendes yndlingsduft. Hun svarede, at det var duften af våd hund :))
    Det var friskt. De fleste bryder sig ikke om den duft. Husbond kan heller ikke lide duften, når vi har en våd Rufus med i bilen efter en strandtur. - Jeg elsker den. Det er en duft af gode oplevelser :)

    God mandag til dig Megan :)

    SvarSlet
  4. Det lyder som nogle skønne dage, du har haft, Megan! Og hundepigerne har helt sikkert nydt det lige så meget som dig.
    Dejlige billeder du viser :-) Rigtig god mandag til dig, klem!

    SvarSlet
  5. "Afslutning og begyndelse", Vi får håpe at det er avsluttning på den kalde vår og begynnelsen på sol og varme. No står nemlig alt i stampe og ingenting vokser.
    Fine omgivelser du har ved ditt landsted, og godt selskap med herlige hunder.
    Ha ein fin dag !

    SvarSlet
  6. Det lyder som nogle skønne dage i har haft. Hvor skønt med en tur til vandet med hundene ;) Dejlige billeder af både dig og hundene. KNUS og god mandag :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.