onsdag den 28. april 2010

Vind, vejr og måne


En blank side. En ny dag. April er stået op og har sendt en kuglerund orange sol til himmels. Fuglene synger og foråret er i fuld gang. De karakteristiske kolde morgener, hvor luften er sprød og hverken eller. Nogle morgener er det endda frostvejr, men ikke i dag. Meterologerne lover høje temperaturer de næste par dage, for så at give os ustadigt vejr til Bededagsferien. Dér skal jeg i sommerhus, så de har bare at tage fejl!
Mit system kan ikke finde ud af det lige nu. Jeg er "under the weather" og det udtryk findes ikke på dansk. Det kan vel bedst beskrives med, at jeg er ikke helt på toppen. Øm i kroppen, lidt småforkølet og træt. De sidste par nætter har jeg sovet månesøvn. Som altid påvirker den smukke fuldmåne min søvn, men i aftes, inden jeg gik i seng, så jeg op på hende og bad hende om at være nådig mod mig. Jeg ville gerne bare sove. Det fik jeg lov til. Tak Måne! :0) Dog med et par bratte "pling" opvågninger, som jeg også kender altfor godt under fuldmånen, men jeg faldt i søvn igen.

April er så småt ved at pakke sine ting sammen. Hun må videre, siger hun og det er sandt. Det må hun jo. Hendes måned har kun 30 dage, men hvilke 30! Jeg vil savne hende, men glæder mig også til livsnyderen Maj, som flytter ind på pensionatet, mens jeg holder Bededagsferie i sommerhuset. Livet går sin gang. Det gør jeg også - under indflydelse af vejr, vind og måne ... men jeg gør det!

Billedet er lånt på storynet.dk

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. God morgen Megan:)
    Du har nettopp stått opp til en ny dag og jeg skal snart legge meg etter ei lang nattevakt.
    Ønsker deg en vakker dag,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.