lørdag den 3. april 2010

Vasketøj og rejselyst


Aprilvinden blæser, solen skinner og vejret er perfekt til at hænge vasketøj ud til tørre. Jeg vasker tøj og hænger ud, mens jeg drømmer om fjernere himmelstrøg. Tankerne flyver og en udlængsel vokser. Det er lang tid siden, jeg har haft det sådan. Jeg kan mærke, at jeg er klar til grænseoverskridende fysiske rejser igen. Faktisk kan jeg mærke et næsten påtrængende behov. Jeg kender den følelse. Den kan ikke ignoreres. Det kommer, tænker jeg bare. Jeg skal ud igen!

Jeg vil drømme videre, mens vasketøjet danser i vinden og April prøver at besluttet sig for, hvilket vejr hun ønsker i dag. Jeg tænker varme, jeg tænker en lun krog og en god caffe latte. Jeg tænker rejse.

Billedet er lånt på kulturrejser-europa.dk

4 kommentarer:

  1. Så spennende Megan!!
    Lurer på hvor din reise skal gå?
    Ønsker deg en vakker kveld,
    stor klem:)

    SvarSlet
  2. Hei igjen Megan :)
    Det er herlig å reise, men også koselig å drømme om det og planlegge hvor reisen skal gå. Håper du finner et spennende reisemål.

    Her har det vært nydelig vårvær i dag, og jeg har også tørket klær på snora ute.

    Fortsatt god påske til deg :)

    SvarSlet
  3. Sol- og vindtørret sengetøj sover man bare bedre i. :-)
    Fortsat gode påskedage til dig. :-)
    Knus

    SvarSlet
  4. Det lyder spændende med dine rejsedrømme, Megan! Jeg håber, du finder et dejligt rejsemål, og at du deler lidt med os herude :-)Her øsregner det i dag, men om lidt må vi ud og gå en lang tur i regntøj og røjsere ...
    Ha' en dejlig søndag, klem!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.