onsdag den 7. april 2010

God energi


Jeg har i mange år brugt tarotkort som et personligt redskab til selvudvikling. For mig er det intet hokus pokus i kortene. Døden handler ikke om fysisk død og tårnet ikke om ødelæggelse som sådan. Kortene har i sig selv nogle enkle og oprindelige symboler. For mig er de en slags adgang til det ubevidste. Kortene rummer arketyper, som er en slags energier i billedform og disse energier findes i vores allesammens psyke. Jeg startede sammen med en veninde med at studere kortene og er blevet ved. Efterhånden har jeg lært dem at kende. Nogle bedre end andre. Jeg stoler på dem og på det budskab, de rummer til mig. I virkeligheden er de jo bare mit ubevidstes forlængede arm.

Der er mange måder at kontakte det ubevidste på. Tarotkortene har altid hjulpet mig.

Dette forårsbillede fra haven, som jeg tog i påsken, er indbegrebet af Stokkenes Es. En ny begyndelse. Der er energi og kraft i grenen med de nye skud og knopper. Den reneste energi, som rummer nye muligheder og inspiration. Et symbol på de muligheder, du/jeg har med hensyn til energi, kreativitet, begejstring, mod og optimisme.

Jeg giver stokkenes energi videre. Må du finde inspiration og begejstring i dag. Glæde i ordets oprindelige betydning. Må du mærke din energi og kraft og have en god dag!

6 kommentarer:

  1. Takk min gode venn, jeg tar det til meg. ;-)
    Ha en fin dag du også.

    Eirin

    SvarSlet
  2. Tarot er spennende:) Skulle gjerne lært meg mere om det.
    Takk for energi og kraft:))
    Ønsker deg en fortsatt flott dag, klem:)

    SvarSlet
  3. Tusen takk, kjære Megan!:) Du må ha den beste dag du også!

    Klem

    SvarSlet
  4. Tak ;) Det lyder egentlig spændende. Og rigtig god dag til dig. Knus

    SvarSlet
  5. Søde Megan - tak for det. Jeg tager inderlig gerne imod og tænker lidt videre på dine tanker.
    Håber at du har en dejlig eftermiddag med vind i håret og sol i ansigtet.
    Knuser Katrine

    SvarSlet
  6. Tusen takk Megan for Stavenes Ess, det er et energisk og positivt kort som jeg gjerne tar meg meg:) Jeg bruker også tarotkortene som veiledning , har gjort det i mange år:)
    Ha en fin torsdag,
    klæm fra Kate:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.