torsdag den 15. april 2010

Sprød morgen


Det er koldt om morgenen. Jeg bliver til stadighed overrasket over, at det er frostvejr, når jeg træder ud af døren for at gå med hundene. Min vinterjakke er gemt af vejen. Sådan er det bare! Men vanterne må jeg have på.
Denne morgen har en næsten ubeskrivelig frisk herlighed over sig. Fuglene har skruet op for musikken og synger med i vilden sky. Hvilken volumen! Fugleorkesteret giver den på alle tangenter! Morgenen er sprød. Man kan fornemme den knitrende fornemmelsen af daggry. Man må gå forsigtigt for ikke at bryde igennem det næsten gennemsigtige lag af is. Det er bare en antydning. Himlen er lyserød og solen strækker sig dovent i horisonten. Sådan en dag må man bare smile. Også selvom der venter en travl arbejdsdag forude med kaotiske tilstande i kølvandet af, at min kollega er draget til Rom og ikke har taget sine opgaver med sig. Dem har jeg fået æren af. Men eftersom det faktisk gik meget godt i går, så tænker jeg bare: Det gør det sikkert også i dag!
Citronerne var med i kassen fra Aarstiderne. Jeg blev barnligt glad da jeg så dem. Hvor er de bare smukke! Tænk at de leveres sådan, stadig siddende på kvisten. Jeg nænner næsten ikke skille dem ad. De er så smukke sammen, det gule og det grønne. Jeg bliver forført at deres rene farver og deres enkle skønhed. I mit stille sind glæder jeg mig til at smage på dem - sammen med en grøn avocado eller et godt stykke fisk måske?
Citroner er sure! Det er jeg ikke. Jeg tilgiver dem, der var det i går og drager ud i morgenen med intention om at få en god dag og ønsker det samme for dig.

7 kommentarer:

  1. Goddejligmorgen til dig. :-)
    Pigerne har ondt i halsen, så jeg er hjemme i dag. Derfor er jeg ved tasterne så tidligt. Det er en herlig morgen med sol omend lidt koldt stadigvæk. Jeg er helt enig med dig - man sætter af sted sådan en morgen. Den kan kun blive god og fyldt med gode stunder. :-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig morgen. Du får mig til at længes hjem til det mørke Jylland, hvor udsigten over ådalen er det første jeg ser hver morgen. Her i Nykøbing er det huse...
    Du må nyde den skønne dag :)

    SvarSlet
  3. Hahaha, det kender jeg, Megan. Jeg bliver også henrykt som et barn, når jeg får frugter og grøntsager med blade eller toppe på :))
    Det minder mig om min barndom på landet, hvor vi fik det hele med ind i køkkenet.
    På supermarkedernes hylder ligger kun de kliniske efterladenskaber af det, der engang var.

    Rigtig god torsdag til dig :)

    SvarSlet
  4. Hahaha, det kender jeg, Megan. Jeg bliver også henrykt som et barn, når jeg får frugter og grønsager med blade eller toppe på :))
    Det minder mig om min barndom på landet, hvor vi fik det hele med ind i køkkenet.
    På supermarkedernes hylder ligger kun de kliniske efterladenskaber af det, der engang var.

    Rigtig god torsdag til dig :)

    SvarSlet
  5. Det går sikkert bra på jobb i dag også, med en positiv innstilling gjør det som oftest det:)
    Det er en kald vårdag her også, regn og vind. Det var en frisk morgentur på oss også. Å høre småfuglenes allsang er deilig:)
    Nyt dagen din, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  6. Håber du får en god dag selvom den bliver travl :) Her skinner solen, fuglene synger og Kenzo og jeg nyder det i haven ;) God dag - knus

    SvarSlet
  7. Med dine gode tanker om at arbeidsdagen skal gå bra, så VIL DEN GÅ BRA:) Du har ei sånn fin og positiv innstilling, så det tviler jeg ikke på:)
    Å gå tur mens fuglene synger, er et vakkert vårtegn som også jeg nyter til fulle:)
    Ha en fortsatt fin torsdag,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.